söndag 6 december 2009

Vintern kom.... och stannade!

Vaknade imorse, skuttade till fönstret och drog bort gardinen och det lyser vitt! Tjohoo, snön ligger kvar! Inte helt otippat då det fortf snöade sent inatt plus var ganska kallt, men kramsnö. Imorse var det strålande sol, en minusgrad och vitt. Enligt mig kan det inte bli bättre vinterväder. Matilda och jag tog oss en liten vinterpromenad till Starmarket för att handla nejlika till vårt planerade pepparkaksbak. Mjuk pepparkaka alltså. Matilda fick till en skitgod mjuk pepparkaka medan jag kokade tomtegröt till frukost som vi åt runt 1 efter att också ha bakat massor av Drömmar, Dreams. . . som inte såg ut som drömmar det minsta för mig men Matilda tyckte dom såg bra ut. Vad tänker ni när jag säger drömkakor? Ah, goda var dom iaf och det var huvudsaken. Klädde oss julfint och drog iväg för lite shopping innan vår julfest. Varför är man så shoppsugen och hittar så mycket bra när man inte har någon tid alls? Fick på vår knappa timma idag med mig en tunika, en klänning, fem par sockar (som jag har letat i flera månader, tack HM!).. well det kanske var allt men åh så nöjd jag är med det. Mer shopping imorn kanske. Har förresten shoppat på tok för mycket denna vecka egentligen men vad gör väl det! En grejt helg är över igen, på lördag ska jag få se NYC vinterdekorerat, yey! Helgen slutade lite mindre roligt men jag håller alla fingrar och tår crossade och allt kommer lösa sig, jag vet det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar