onsdag 22 april 2009

Happy earthday!

Firar ni också earthday idag? Här har det slagits på stort. På Atrium mall var det sagostund om miljön och så fick alla barn en växt med sig hem. Min plan var att vi skulle fara dit så vi var miljövänliga och tog bilen till lekparken idag, till parken vi normalt sett lätt kan gå till och så brukar göra. Men ja, min plan var ju att fortsätta till mallet efter att barnen fått lekt lite i sandboxen. Så var inte barnens plan. Vi var i lekparken från 9-11.45 idag, bra jobbat! Jag klagar inte. Där hittade vi ett nytt tvillingpar en månad äldre än mina. För om ni missat det så är mina kids tvillingar, precis som alla andra barn här i omgivningarna! Imorgon kommer det ett till tvillingpar hit och har playdate. Nåja, lekparken var trevligt, solen sken och värmen är helt klart påväg med stora steg. Tvillingarna hade en nanny men så träffade vi också en pojke med au pair från Brasilien, hon berättade att det precis kommit en ny tjej till hennes cluster som bor nära mig. Och hon var från Sverige! Hur hittar man henne då?

Då jag var fri från 1-5 så var min plan att först träna och sedan sitta i solen o läsa, tji fick jag när regnet stod som spö i backen lagomt till dess. For iväg på mitt vanliga onsdagsnöje istället - shopping! Idag fick jag med mig två linnen a´ 5 dollar hem, för i helgen väntas grades in the 80's och på söndag kanske tom in the 90's, det är varmt! Men tro inte jag varit helt på latsidan idag, efter mitt 1.5 timmes arbetspass på kvällen begav jag mig ut i gymmet och hade det himla bra. Varför kommer jag inte alltid ihåg hur skönt det är att träna o vad bra det känns efteråt? Jag tränade och såg på hockey i en timma. Bruins vann fjärde matchen och nu är vi klara för nästa omgång, tjohoo! Go Bruins!

Annars sägs det ju vara onsdag idag, nästa onsdag kommer min Emma! Alltså är det imorgon enda torsdagen som är kvar innan hon kommer. Det här är helt sjukt, helt sjukt roligt. Helt underbart att få dela med mig lite av allt detta, på något vis, hoppas jag.. Så kommer de förstå lite hur jag "lever" framöver.. nej jag vet inte vad jag vill komma fram till här mer än att det faktiskt är annorlunda motför hemma. Vad nu hemma är. Jag får nog allt säga att Chestnut hill är hemma nu, det är mer ett hem än vad jag har något hem i Sverige för tillfället. Här kastar jag in för idag och gör natta. Happy earthday ännu en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar