fredag 17 april 2009

Stan eller city

Jag som "norrlänning" har aldrig riktigt kunna förstå att (de som jag anser vara) stockholmare inte hänger inne i "city" dagligen, eller iaf ofta, att de håller sig till sin lilla förort med sitt lilla centrum. Men jag tror jag börjar förstå nu. Hur länge har jag varit i Boston nu egentligen? Få se, jag kom hit söndagen den 8 mars, alltså ett bra tag! Hur många gånger har jag varit i Boston? Tja första helgen var jag där både lördag och söndag, sen var vi ut på karaoke och så var jag där en sväng i lördags men tvingades hem av regnet. Det är som enkelt på något vis att hålla sig utanför, ta bilen till ett mall, till någons hus eller kanske till ett kafé. Igår tog jag och dock the T in till Boston common och bara vandrade runt med kameran, sen satte vi oss på Starbucks med kaffe och te ett bra tag innan vi for hemåt igen. Väldigt trevligt! Det är ju inte direkt svårt att åka in dit, tar det 20 minuter kanske? Igår var vädret toppen och det var massor av folk ute. Idag kände jag för att hitta på något med barnen men då bilen inte var hemma så blev det inte mycket av mina planer, eller det blev det egentligen men jag fick planera om. Vi strosade ner till the tutu och hoppade på! De var so excited då det var första gången för dom men när vi väl steg på blev W lite skrajsen och gallskrek, folk stirrade på oss och trodde nog jag hade stulit honom eller något ;) Annars fortsätter samtalen gå i denna stil; "Are they twins? They're adorable! Are they yours? No I'm their aupair... Ah, where are you from?..." Väl på tåget var det tänkt vi skulle åka bara några stationer men eftersom vi hade sittplatser och tåget blev crowded så fortsatte vi hela vägen in till Boston common, gick upp i parken och åt lite snacks innan vi gick tillbaka ner igen och tog tåget hem. Vilken utflykt, där gick hela förmiddagen på ett fint sätt. Strålande väder idag, det känns verkligen att det är mer vår nu för luften har varit sådär ljummen, inte bara solen. I parken här nedanför kryllade det av killar i shorts som spelade baseball. Och ja, bara shorts, inget annat! Värme jihooo! ;)

Ikväll har det varit filmtittande här hemma, vi såg förstå på Dude where's my car som ju verkligen inte är en bra film egentligen, men nog skrattas det då och då! Förresten så såg vi den ju såklart på engelska, men med text för typ engelsk döva eller nå, ja ni vet när det står ; hund skäller, fnitter, eller som i detta fallet; Swedish accent! Har ni sett filmen o vet om de där två snubbarna som söker efter den där grejen som alla andra, hemma har jag då tänkt att de bryter på norska men icke, Swedish accent ska det visst föreställa men har jag en sån accent så måste det ju ändras! Dock tror jag inte det. Visst finns accenten men inte mot norska. Fast det är ingen som direkt påpekat eller frågat mig om min accent nån gång som man hör talas om. Jaja, det var ju filmen det. Vi såg efter det på The boy in the striped pajamas, eller något. Den utspelade sig under andra världskriget, Hitler och Auswitz. Jag brukar inte gilla sånna filmer men denna var okej, jag kan faktiskt rekomendera den!

Kan väl också lugna alla med att Nej, jag ska inte åka till Brasilien. Eller jo, det ska jag ju! Men jag har ingen resa inplanerad för tillfället. Min lilla Brasilianska friends föräldrar äger en glassfabrik så det är klart jag ska dit, herrejösses. Har det inte varit min dröm hela livet att fara till Brasilien?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar