onsdag 8 april 2009

Stormad

Fria eftermiddagar, vad gör man med dom? Igår tex tog jag en sväng till YMCA för att kolla in det och signa in mig. Fick en känsla av att jag inte gillar stället och blev skeptisk. Bad lite snällt om en rundvisning och det var inga problem, de fixade fram en kille som visade mig runt, berättade om allt och frågade vad jag var intresserad av. Well, en månad kan jag ju prova tänkte jag men då visade det sig att de ändrat reglerna för aupairer så nu är det sex månader som gäller, kanske kunde de förhandla sig till tre. Så då blev jag ännu mer skeptisk. Det slutade med att jag fick hans kort och att jag skulle få prova gratis i en vecka. Idag har jag tränat här hemma i gymmet. Ja, jag känner mig lite taggad nu iaf! Ska fundera ett tag till och så länge använder jag gymmet vi har hemma, det duger faktiskt riktigt bra som gym, jag kanske kan dra ihop mina egna aerobicklasser? Kanske skulle jag kunna bli en ledare o bjuda över alla som vill? Jag menar, lite idéer måste jag ju ha efter att ha provat allt på iksu i tre år och så är jag ju faktiskt lärare med estetiskinriktning dans och rörelse? Hallå liksom!

Då det inte blev någon träning igår så passade jag på att göra annan nytta, jag for till banken och skaffade mig ett konto och fick ett debitcard på en gång. Så himla bra och inga problem alls. Värre är det att avsluta kontot i NY så kanske kanske MÅSTE jag fara till NY nästa helg o fixa det ;P Efter gym och bank smet jag in på Barnes n nobles, köpte en bok och satte mig på Starbucks med Chailatte och en tidning, riktigt myspys. Sedan var det dags för hårt arbete igen, hela långa kvällen och barnen sov så sött.

Denna eftermiddag har också varit fri, imorse gick vi över till F och E för playdate vilket var trevligt. Sedan har jag faktiskt tränat då som sagt. Denna eftermiddag har bara sprungit iväg utan att jag vet alls vad jag haft för mig? Det är ändå rätt skönt... Blev stormad ett tag av sju killar som fräste fram aldeles utanför mina stora fönster. Trädgårdskillarna med sina "blowers" så nu är trädgården vårstädad också. Ikväll ska jag iväg o shoppa såklart! Jag behöver verkligen nya sockor, det är tråkigt att behöva något. Men samtidigt är det ju tillåtet att handla det då. Hey, nu ska jag jobba några timmar igen. Tack för alla era påhejningar på sistone förresten. Hrmf.

1 kommentar:

  1. Hejja hejja!
    Akta dej noga för Garden boys, har väll hört va dom kan ha i kikaren.... ;-)
    Har du hittat nå ställe med svenska böcker?
    Mum

    SvaraRadera