onsdag 1 april 2009

"I Love You"

Hård dag på jobbet - men gud vad jag trivs bra! Jag bara måste få säga att detta var precis vad jag ville att det skulle bli. Jag trivs så ruskigt bra på det här stället med alltihopa och hela situationen.
Vi hade en liten pratstund idag jag och di vuxna, vi pratade lite om... Mig! Hej hå, jag tycker att det är lite jobbigt fortfarande, jag är och har alltid varit så rädd för att göra fel. Jag håller kvar vid mina tankar från när jag arbetar i förskolan, tålamod, tid och inte stressa. Låta barnen prova och räkna till tio istf att bryta ihop. De hade märkt det och D kallade mig för Saint Malin som gjort huset lugnare. Hej hå igen! Mitt mål är fortfarande att bli världens bästa aupair ;) Vi diskuterade också uppfostran, framtiden och arbeten...

Började klockan åtta imorse då barnen fick lite frukost och efter det gick vi ut och blåste bubblor. När såpvattnet tog slut föreslog jag en promenix för att leta efter tåg och där var det inga protester från kidsen... Var bara det att på vägen hittade vi en så otroligt intressant grej som vi bara var tvungen att stanna och titta på; en stor bil med såndär korg att hissa upp i luften, plus en man som hissade upp sig själv i den! Han vinkade till oss ;) Folk tycket säkert vi var knäppa som stod där aldeles stilla på trottoaren för det var precis vid en stopskylt så alla stannade där, men hallå, det var ju tokspännande! (För en tvååring...) Han var klar tillslut iaf och vi vinkade hejdå och begav oss upp för backen, jag är inte helt i form från min snabba förkylning ännu för backen tog knäcken på mig. Efter ett snack fortsatte vi dagen inomhus med att.... blåsa bubblor! Och göra en stor mess! Var ledig 1-5 som jag förmodligen kommer vara de flesta onsdagar. Jag har också delat ut min allra första Time Out idag! Vad använder man egentligen i Sverige? L verkar nämligen gilla time out så det är kanske dags att byta metod? Jag fick ett I love you efteråt iaf, det är mysigt :)
Från lugnt bubbelblåsande...
...till väldigt kladdigt!
Men Hey, tvål o vatten är inte svårt att tvätta bort!
Imorgon har jag och barnen vår första class tillsammans, vår aldeles egna där vi ska ut i olika parker och leka. Jag tog en sväng idag och letade reda på den så jag inte skulle bli vilsen imorgon då det smäller. Att hitta dit gick finfint men jag är lite nervös för imorn ändå, har inte tatt med mig barnen själv i bilen ännu ;)

1 kommentar:

  1. Time outs (läs: sitta på trappsteget i närheten av där det händer) fungerar inte riktigt för mig, så jag kör Lotta på Bråkmakargatan style... "Gå upp på ditt rum och stanna där tills du är snäll igen!". Fungerar faktiskt finfint! Men det kanske är svårare om de bara är 2 år?! Man får jobba fram sin egen metod! :)

    SvaraRadera