tisdag 14 april 2009

Lite rekord

Hej på er! Long time no seen (?). Hur står det till? Har påsken varit fin? Fyra dagar utan ett ord från mig, det händer inte varje dag, eller vecka...

Jennifer har varit här i helgen och det var så himla bra! Att hon var och hälsade på alltså för hon är snäll, yes. Vädret var inget att hurra för. Vi hade tänkt göra Boston men efter bara nån timma kom vi på att det inte var någon vidare idé, pouring rain kan man säga så dyngsura och kalla hoppade vi på första bästa T och for hem. Samma reaktion hos henne som hos alla andra då de såg "mitt" hus... Vi åkte iväg till ett mall istället för då behöver man ju inte gå ut, helt fantastiskt som Jojohanna skulle sagt. Hade planer på lite fest på kvällen men det blev shopping sent och ingen av oss kände oss direkt jättepigga när vädret var som det var. Tänkte hyra lite film för kvällen istället men se, då måste man ju åka o lämna tillbaka filmerna med! Så vi fixade fram lite filmer direkt på tv:n, tänk så lämpligt ;) Kan meddela att det verkligen finns hur mycket film som helst... Lördagkvällen blev riktigt trevlig med film o gotta o prat.

På söndagen var det strålande sol så jag gjorde som amerikanskorna och tog på mig sommarskorna! Inte flipflops men ballerinas iaf... Målet denna dag? IKEA! Trevligt återseende, alltid lika trevligt, namnen på svenska och så böckerna... Jag blev dock lite besviken för de hade ingen pärlsocker hemma. Inte heller hade de någon påskmust (skandal Malin! hoppas det är bättre till jul...) Det visade sig dock att kvinnan framför mig i kön var svenska o hon förstod att jag var det med då jag frågade efter "pearl sugar" och då visade det sig att kvinnan i kassan också snackade svenska! Så hon förklarade att hon missat att beställa men att det skulle komma i veckan, så tyvärr måste jag fara dit igen inom snar framtid ;) Fick med mig lite godis, ramar och så köttbullar, lingonsylt och sås så jag kan bjuda familjen på middag nån dag. Efter Ikea tänkte vi besöka ett outlet och det gjorde vi, dock var nästan allt stängt eftersom det var påsk på söndagen. Helgens shopping resulterade iaf i tre klänningar och ett par shorts för mig! Mycket nöjd med allt. Slutmålet för söndagens trip var iaf att jag skulle skjutsa "hem" Jennifer till Plymouth där hennes familj väntade. Där fanns havet, the ocean, hääärligt! Solen sken men tyvärr blåste det något grymt så vi höll oss mest i bilen. Åt middag på en thairestaurang och efter rätt många försök nu så måste jag nästan konstatera; jag gillar inte thaimat. Det är något i kryddningen som inte går hem hos mig. Huset i Plymouth låg trevligt till vid en sjö o med pool, så blev jag bjuden på fest 4th of July med! Hem skulle det ta en timma men det blev det dubbla då vi körde max 35 mph i typ 20 miles istf 60 mph som man får köra. Massor av trafik helt enkelt. Tur jag gillar att köra bil.

Nu väntar hård vecka med jobb sex dagar, på lördag blir det förhoppningsvis en liten trip till NYC. Tur att jag passade på och vila upp mig inatt, jag har sovit elva timmar!!! Det måste också vara ett personligt litet rekord...

1 kommentar:

  1. skandal med musten men finns det inte till jul får du säga till så får jag skicka till dig för en jul utan must är ju ingen jul!
    Jag har insett att thaimat inte är min starka sida heller, älskar kina mat så ja trodde thai även skulle passa mig men d e sånna konstiga smaker på kryddningen tycke rja iaf på d ja smakat.

    SvaraRadera