torsdag 9 april 2009

Påskbestyr?


Långfredag imorgon, årets längsta dag, tystnad och att man inte får röra på sig det minsta. Precis så har minga långfredagar varit hela mitt liv. Nehej, nu ljuger jag jättemycket! I år slår jag till med att jobba tio härliga timmar på långfredagen, klå det om ni kan?! Jag jobbar ikväll med, härligt va? Idag har vi varit på vår class igen jag o barnen, i strålande solsken o värme! Stanna, snälla! Idag var vi på racoonjakt så nu kan jag allt om racoons. Imorn har vi också en class som vi ska på, gym ;) Vi har varit väldigt aktiva denna vecka vilket är najs, känns faktiskt som veckorna går ruskigt fort nu. Igår kväll var jag ut en sväng med Fabiana och , hittade äntligen ett HM, klart man ska shoppa där. Tights och sockor är det ju perfekt för iaf... Annars är jag på jakt efter en fancy klänning för jag känner att jag skulle behöva det. För att återkomma till att jag var iväg en sväng igår så körde vi rätt nära "Boston city" så nu har jag sett skylinen by night med, okej, det ser rätt najs ut då...
Hade en easter-bunny utanför fönstret för någon dag sedan!

Annars märks påsken inte av särskilt mycket alls här, inga påskkärringar som knackade på idag, ingen stilla fredag, ingen påskmiddag med påsktårta och ingen påskfest! Eller, det vet vi inte än.. Men inte den traditionella smällen med vännerna. Påsken är ändå något speciellt, våren på g, det kan vara soligt o varmt, klänningar, glatthumör... Vi får se hur denna påsken turns out, "min familj" är kristna men ungefär lika aktiva i det som jag är. De kanske skulle bli en middag med lite vänner, undra vad de äter isf? Ägg? Förresten kanske jag o barnen kan måla ägg imorn, var inte det en bra idé? Lite påskkänsla. Fast mest går ju påsken ut på att äta godis o det kan jag göra här med ;) Appropå godis så släpade jag mig ju ut i gymmet igår och jag har hemsk träningsvärk i armar o mage idag så jag var nog ganska duktig ändå. Idag blev det inget, dock en fin prommis i solskenet vilket inte är fyskam.
Att kämpa sig fram...

Och så en sång bara för att jag gillar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar