onsdag 15 april 2009

Nya tag

Vilken dag det varit, fortsätt så tack! Sol och cirkus 20 grader varmt idag igen. Eftersom det lutar mot sommar så har jag o Fabiana tagit tag i "Beach 2009" idag, äntligen! En timmas promenad runt sjön i solnedgången, ä'nt fint så säg. Det blev bara ett varv idag och sen vandring uppför backen till mitt hus. Men vi hade faktiskt promenerat typ 40 min med vagnarna tidigare idag också så fyskam är det ju inte. Vi tillbringade nämligen hela förmiddagen i solskenet i en stor park, barnen hade det skoj och jag tyckte det var toppen!

Ikväll lagade jag raggmunk/potatisbullar/potatisplättar till barnen, vad är skillnaden? Tja, riven potatis, ägg och en skvätt mjöl blandade jag ihop och stekte med bacon iaf. Serverades med lingonsylt, W slukade allt och L slukade sylten. Sylt gick fint att säga, raggmunk var svårare ;) W gillade ju de svenska pannkakorna tidigare också så jag frågade lite försiktigt "Do you like my swedish food?" och fick spontant till svar; "I loove it!". Tjohooo!

Har fixat ett social security number idag med, det var inga svårigheter alls och jag behövde inte vänta i timmar, knappt en minut faktiskt, jag som förberett mig på en hel em på kontoret hade plötsligt hela em fri. Vad gjorde jag? Satt i solen o läste, urskönt! Så nu ska jag påriktigt börja "plugga" till körkortet, det jag framförallt behöver göra är att träna på fickparkering. Kommer någon ihåg hur man gör? Jag menar, man fick ju lära sig nå knep då man tog körkortet men hallå, det är fem år sedan och jag har då inte frivilligt fickparkerat en enda gång sedan dess! Om någon har något knep får ni gärna hojta så jag kan öva lite, det är nämligen en mycket viktig del i att få körtkort här.... Övrigt så ska jag ut och köra nya bilen för första gången imorgon, hoppas det går fint och att jag inte krachar något.

Är ni förresten inte so excited that jag ska åka till Brasilien och äta glass? I am!

3 kommentarer:

  1. Fickparkera, ett tips från mig som brukar lyckas bra och som jag tror man fick lära sig på körskolan.
    -Kör upp bredvid bilen som står framför platsen du ska parkera på. Ganska nära. När din axel är i linje med den bilens dörrhantag på förardörren ska du börja backa och försiktigt svänga in bakom. Brukar lyckas alldeles förträffligt bra. Lycka till!

    Kramar från Faster H

    SvaraRadera
  2. Men hallåååå, vadå??
    Glass i Brasilien??
    Berätta!!
    Mammut

    SvaraRadera
  3. Jag håller med din mamma "Men hallåååå, vadå?" Har ni inte glass i Boston då? ;-D

    Jag behöver också svarva kroppen och lära mig gå i de där förbannat high heelsen, men det ska nog gå med träning :-D

    Vad du är duktig som har tagit tag i Beach 09, det har då verkligen inte jag.. Men jag tror jag ska börja gå, och sen springa runt Björktjäratjärn, det borde väl bli en lagom början och inte så fasligt långt heller :-)

    Ha det i solen, här snöade det inatt men det är tack och lov borta nu!
    Kramar!

    SvaraRadera