tisdag 31 mars 2009

Bullbak

Vet ni vad jag gjort ikväll? Tja, förmodligen har ni listat ut det pga titeln ;) Bakat bullar! Kanelbullar och vaniljbullar med svenskt recept på amerikanskt vis. Något hände på vägen, eller rättare sagt så hände inget alls. Degen vägrade jäsa! Jag använde torrjäst och förmodligen var mjölken inte tillräckligt varm, bättre lycka nästa gång. Bullarna blev ändå goda om inte så vackra. Bullar är ju alltid som godast då de kommer direkt från ugnen så jag och A fikade och diskuterade lite. Imorn är det nog inte alls samma höjdare men vi kan ju hoppas, jag har starka misstankar om att de kommer vara stenhårda. Vaniljbullarna blev dock bättre av någon anledning så jag får väl gömma kanelisarna annars och bara bjuda på vanilj. Bättre lycka nästa gång!

2 kommentarer:

  1. I nästa paket från sweden kanske jag ska skicka torrjäst med svensk text på? ;)
    Hade A smakat bullar av "vår" sort förut?
    Mammut

    SvaraRadera
  2. ja vi får verkligen hoppas att d är nån konsert runt nästa sommar så vu kan åka på en tripp, kan lova att ja redan har världens abstinens, spec nu när det börjar bli vår då tänker man ju både på gången i västerås å den senaste i sthlm va ju liksom vår i luften de gångerna

    SvaraRadera