torsdag 12 mars 2009

I USA

Hej på er, idag har jag gjort min första riktiga jobbardag i denna familj. Började klockan 8 och slutade klockan fyra, med en barnpaus på 2.5 timma där mellan. Helt okej! Dagen har gått toppenbra, bättre än jag trodde. Man vet ju aldrig, små barn kan sätta sig på tvären, det får man räkna med och det har hänt tidigare i veckan men nu var det ju bara jag och dom så. Vi startade dagen med lite frukost för att sedan gå ner i lekrummet och röja, fingerfärg såklart. Kladdigt och fint! Efter lite mellanmål stoppade jag tvillingarna i vagnen och tog en promenad, vi var nog ute i mer än en timma. Helt underbart att kunna göra så! Vi gick runt och tittade på lite allt möjligt, bland annat tågen som barnen verkligen gillar :) Uppförsbacken påväg hem är inte att leka med, speciellt inte med en tvillingvagn fylld med barn! Haha. Vardagsmotion är vad det kallas va... Mer sånt ska det bli! Redan imorn förhoppningsvis för jag behöver till posten och jag tänkte gå ikväll men då sa mamman, "ta barnen i vagnen och gå imorn ist". De skulle varit i förra familjen det, hej hå! Frihet kan man kalla det litegrann? Enda "problemet" idag var att få in barnen då vi varit ute och det var dags för lunch, men förändringar är ju alltid jobbiga för sånna småttingar så det var inget jag tog så hårt och det gick över såfort vi kommit in. Jag fixade min första lunch till kidsen och de åt med god aptit för att sedan slockna i sitt rum för en 2.5 timmars slummer. Så, det var väl min dag med barnen. Efter det?

Jag fick köra pappan i familjen lite här och där för att vänja mig vid att köra här i omgivningarna, så nu är jag på väg här med.. När jag sedan skulle parkera utanför en affär vi skulle in så var det fickparkering som gällde, inte min starka sida! Tror inte jag riktigt fickparkerat sedan jag tog mitt körkort och detta var på en vältrafikerad gata, jag bad om en annan parkeringsplats lite längre bort :P Man måste inte fickparkera om man inte vill! Och sen när jag har barnen med är det ju inte så bra att parkera på sånna ställen. Jag fick klart godkänt på min körning iaf, tummen upp och goda ord, föll bara lite på fickparkeringen där... ;)


Sedan jag slutat tog jag en promenad ner till CVS och lite mer, inget gym idag men en hel del promenader så det får duga. Igår däremot spenderade jag en del av kvällen i gymmet här hemma, har faktiskt lite träningsvärk i armarna idag, dom är verkligen klena! Nära CVS hittade jag vatten!


Morgondagen ser liknande ut som denna gjort, börjar 8 och jobbar en liten bit in på eftermiddagen, då ska nämligen ma och pa här i familjen iväg och kolla på en tredje bil... En större bil för det kommer en bebis mitt i sommar! Imorn kväll tror jag att jag ska träffa en svensk aupair som är här på samma ställe, det vore mycket trevligt att komma ut lite!


Jepp, jag är i amerikat!

1 kommentar:

  1. Jag måste erkänna, jag är avundsjuk på dig Malla!
    Det verkar vara så himla mysigt att vara aupair, då man hamnar i familjen som du är i nu :-)
    Trevligt med vårbilder, jag önskar att du hade tagit de här. Saknar verkligen våren!

    Jag håller helt med dig, man behöver inte fickparkera om man inte vill :-D Och om man är beredd att gå lite extra, ja då kan man få en betydligt bättre plats :-D Jag har inte heller fickparkerat sen jag övningskörde. Slapp den på uppkörningen hihi

    Ha det så bra! Kramar!

    SvaraRadera