tisdag 24 mars 2009

Lektion 4

Yummie - Yuckie, vad kan det betyda? Yummie är ju mumsigt och gott, Yuckie är motsatsen. Helt enkelt.

Idag fick mina barn PB n' J till lunch, jag försöker att ge dem andra saker än mackor oftast men jag vet ju att det är lite vad man, o speciellt barn, äter i detta landet så jag får väl ge med mig någon gång ibland också. Det är ju faktiskt väldigt enkelt. PB n J kan ni nog lista ut vad det är, peanutbutter and jam sandwich. Andra former av sandwish är ju grilled cheese som är ost mellan två mackor som man steker, inte helt tokigt! Man kan också klämma in en bit turkey med en ostskiva mellan två mackor och steka. Eller så kan man rosta. För vet ni hur rostarna ser ut i detta landet? Som en liten ugn där man kan stoppa in vad som helst! Där tillagas också nuggets, strips, well anything! En macka som var populär hos mina barn i NY var majonäs och turkey men det tror jag inte dessa äter. Kan också tala om hur man äter i Thailand, iaf den förra aupairen, vitt bröd med smör på och sen strör man på lite socker! Mums, och så himla nyttigt...Så då har vi mackorna här;

PB n' J
Grilled cheese
Cheese and turkey
Mayonaise and turkey


Dessa passar då bra till lunch eller middag och sen kom jag på en som brukar funka till frukost, rostat bröd med honung på.

Det var dagens lektion och inga önskemål har kommit in om vad ni vill lära er? Skyll er själva ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar