måndag 9 mars 2009

Klas kalaspudding

Här sitter jag på golvet med datorn i högsta hugg. Jag trivs här på golvet, jag trivs här överhuvudtaget. Tog mig nyss ett bad och jag älskar badkar! Detta badkar har jag suktat efter sen jag kom igår så jag var bara tvungen att prova det. Stort, djupt o med en härlig kant runt. Vänta, nu piper torktumlarn att mina kläder är klar. Här är badkaret...
Innan badet hade jag faktiskt tagit mig en liten promenad, inte lång alls var nog bara ute 30 min men skönt iaf, och så fick jag se lite. Att gå är ett väldigt bra sätt att lära sig hitta på tycker jag. Gick förbi tågstationen och till CVS där jag gick in för att köpa nagellacksborttagning och så hittade jag mitt Sally hansen magic nails. Så nu ska här bli långa naglar igen! Det "funkade" ju förra gången så varför inte nu? Sen om det är psykiskt eller inte struntar jag i, provade en ny sort denna gång dock. Synligt resultat efter en vecka, starkare och mer skinande naglar! ;)
Dagen har varit bra, lekte med barnen inomhus på förmiddagen, målade med fingerfärger, ritade, lekte med alla möjliga leksaker och kollade på snön som föll utanför fönstren. Vid tio kom min nya cc som även hon verkar trevlig, pratade lite om allt möjligt. Jag fick en ny bunt med papper med all info om detta område, saker att göra, skolor att plugga på, aupairmöten, clusterlista, körkort, allt! Appropå plugga, vore det inte coolt att plugga på Harvard? Åter till dagen.. Jag och S, "den gamla aupairen" var hemma med barnen då mamman for iväg och jobbade mitt på dagen, gav barnen lunch och la dom att sova middag. Det gjorde dom i 2.5 timma! Sedan var det full fart igen, jag mamman och barnen for iväg och handlade en sväng och sedan när vi kom hem stannade jag och barnen ute och lekte en sväng i snön. Hörde ni det? LEKA I SNÖN, UTOMHUS! Haha... Sedan middag för barnen, badning, lite mys framför tv'n och så sussa.

Imorgon blir nog en liknande dag, mamman jobbar på förmiddagen så jag och S är med barnen. På eftermiddagen ska vi hälsa på några släktingar som har ett skidhus i Vermont, de har barn som håller på o lär sig åka skidor och har hört talas om att jag gillar att åka skidor :) Det blir skoj att möta lite människor som man förhoppningsvis kommer möta fler gånger under detta år.. Nu ska jag hoppa i säng för att orka upp imorgon. En positiv uppdatering detta va, det var på tiden!

Förresten jag måste ju tala om varför jag har den rubrik som är. Till middag idag fick jag "Sheperds pie" eller något i den stilen. Någon paj av något slag tänkte jag men icke... Det var precis vad vi i Bollnäs kallar Klas kalaspudding! Köttfärs, majs och potatismos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar