söndag 29 mars 2009

Ännu en helg

Jag har en ny kompis, gps:en. Tänk så mycket lättare det blir med en sån, bara att göra som han säger och man hamnar rätt! Jag var till E igår kväll, vi lagade mat, åt och såg på film. En trevlig kväll och filmen var hemsk, men bra... Human trafficking hette den, läskigt. Vi fick till mycket god mat också och så lite sällskap på det. Mormorn i hust där är svensk och det var väldigt svenskt hela huset, skyltar på svenska och innan hon la sig var det ett "gonatt", på svenska! Jaja :) Jag hittade som sagt felfritt tack vare gps:en och det tog inte lång stund att åka dit.

Igår tog jag en lunk ner till cvs för att leta reda på en nässpray, visst det finns mycket av allt här men jösses, hur många olika nässpray fanns det egentligen? Jag hittade den optimala för mig; "Won't drip from nose or down throat", det är ju därför jag haft nässpraysfobi, när den äckliga smaken kommer ner i munnen.. Huua! Dessutom var det mentholsmak på denna kanonbraiga nässpray! Hittade lite andra dunderkurer mot förkylning med som jag ska prova på. Påvägen hem från cvs blev jag stoppad av två tjejer som frågade om vägen till ett ställe, och tänk jag visste vars det var och kunde hjälpa dom!

Idag regnar det, verkligen öser ner och är grått deppväder, men det går rätt bra. Jag sitter inne och gör ingenting skulle jag tippa på. Börjar jobba kl tre, kanske ska kika på Private practice från veckan innan det? Hoppas att ni haft en fin helg och nu skiljer det sex timmar mellan oss igenom jag förstått det rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar