tisdag 31 mars 2009

Mission completed

Oehej, båda barnen är nere för napp nu! Det var inte igår... men dagen innan ;) Det har nu sussats i en timma och det är absolut bättre än inget, får se när det börjar röra på sig på övervåningen. Som sagt tidigare är vädret strålande idag så vi spenderade en timma ute på fm då jag började jobba grävde i rabatterna och lekte med vattenpölar från gårdagen. Får se om jag vågar mig ut en sväng med dom på em också, de tycker ju att det är jätteroligt och tiden går fort, men de blir så himla skitiga! Som att jag varit rädd för det tidigare?

Sitter åter igen och försöker leta reda på någon kurs att ta men jag hittar verkligen ingenting. Alla säger att det finns så mycket av allt men jag hittar bara tråk-kurser som biologi, psykologi och språk.. Inget liknande det i NY med dans, kakdekorering och sportkurser. Undra om man kan promenera till någonstans på Boston collage och få sig en katalog, det är ändå lättare att hitta då. Hörde att en tjej tar danskurs på Harvard, det vore ju något... Valsa runt lite ;)

Måste försöka hitta den där driftiga Malla som tar tag i saker snart, det här funkar inte. Jag skyller att jag väntar på mitt bankkort från NY som inte verkar vilja komma, måste nog mejla och fråga då de skickade det om det inte kommer snart för inte ska det behöva ta två veckor för ett brev att leta sig från NY till Boston? Som tur är har jag inte mycket pengar på kontot och ska öppna ett nytt här, men jag måste avsluta det där först. Allt bara bygger på att jag måste ha ett bankkonto för att skaffa social security för att skaffa körkort för att... för att... tja, jag har något att skylla på iaf! Icke-tränandet skyller jag på förkylningen... Och oaktiviteten skyller jag på andra... Vilken ond cirkel det kan blir men tänk vad bra det kan bli när det fungerar. Tisdagstema innifrån och ut, ska nog ta en runda med min kamera och babymonitorn nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar