tisdag 17 mars 2009

Bara pannkaka av alltihopa!

Idag slog Malla på stort och serverade Swedish pannkakor till middag, W åt fyra och L två, det får väl ändå lov att kallas succé! Men vilket barn gillar inte pannkaka??? Nästa sak att prova blir nog chokladbollar, Lizzie och Will gillade inte det särskilt mycket, måste väl vara de enda barnen som inte gör det också? Märker ni det lilla roliga här, barnen har samma initialer som Liz o Will, och W är en pojke och L en flicka...

Dagen har annars flutit på bra, började elva och lekte en sväng inne, serverade makaroner och korv till lunch och fixade sen tvätten medan barnen sov. Sen har vi varit ute och lekt i det underbara vårväder som vi har, plockat bär, kladdat med vatten och letat fåglar...

Var tänkt flera gånger idag att jag skulle fara iväg på svensk-fika ikväll men det blev tillslut inte av, och jag förstår det mycket väl! Nästa tisdag kanske :) Jag skulle bara behöva träffa någon svensk som kan skriva under ett papper åt mig så jag får börja köra bil någon gång. Trodde ju fram till idag att jag skulle träffa en svensk imorgon för A har sagt att hennes vän har en svensk aupair. Idag kom hon och bad om ursäkt så jättemycket för tydligen var inte aupairen svensk utan dutch... Ja sedär, inte ens från Schweiz! Men det blir trevligt ändå att träffa någon i samma "sits" som mig själv. Nu ska jag krypa ner under täcket för jag är heltrött. Tjosan hejsan! Förresten, jag kollade på American Idol ikväll och om vi klagar på reklam i Sverige så får man spunk här, det är reklam mellan varje framträdande! Måste fråga igen hur man pausar och spolar för det är ju toppen så slipper man "commersials"...

1 kommentar:

  1. Jag slog på stort tidigare och gjorde svenska pannkakor till mina värdbarn, men deras reaktion var "Don't make Swedish pancakes again!". Tacksamt värre haha...

    SvaraRadera