måndag 30 mars 2009

Lektion 6

Vi tog en paus över helgen med lekitoner eftersom man inte ska plugga på helgerna, ni vet väl att det är helt förbjudet att ens tänka tanken en lördagkväll? Så här kommer då lektion 6.

Vad att säga på flygplanet var det efterfrågat. Jag vet inte, beroende på vad man flyger med är det ju olika språk men på mitt plan talades det engelska och tyska. Man behöver inte säga så mycket alls egentligen.

De kommer att fråga om och vad ni vill ha att dricka, det finns det mesta att välja på..
Water - Vatten
Sparkling water - bubbelvatten
Wine - Vin
Orange juice - apelsinjuice
Diet coke - cola light
Coke - cola

Sen heter ju resten av dryckerna som vanligt tror jag? Man kan tjuvkika lite på vagnen och se vad som finns. Något som många drack på vårt flyg var tomato juice, helt obegripligt för mig! Men vill ni ha det så finns nog troligen det med...

Sen kommer de med mat och vi hade två olika saker att välja mellan, kan vara svårt att hänga med i vad de säger att det är men jag har ett tips: Häng med o var uppmärksam när de runt omkring o innan dig beställer så får man ett litet hum o hinner tänka lite lite ;) Sen är det bara att välja, vi fick välja på Chicken eller Ravioli har jag för mig.

Kuddar o hörlurar hade vi på sätena, filtar gick de o delade ut på en gång så det var bara att tacka ja eller nej till det, inget man behövde be om. Och Ja och Nej lärde ni er på en lektion tidigare men "repitition är kunskapens moder" som en gammal favoritlärare brukade säga... ;P Ja - Yes, Nej - No.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar