söndag 15 mars 2009

Vem tusan är Patrick?

Dagen har spenderats i Boston tillsammans med tusentals grönklädda människor. På T:n in imorse var det väldigt crowded och jag lovar, 75 % av alla människor hade något grönt på sig. Ett halsband, en rolig hatt, en tattuering på kinden eller bara en grön tröja... Själv var jag rutig och inte det minsta grön. Var på Prudential skywalk idag och fick se Boston uppifrån, Boston är nog rätt stort ändå, fast inte alls som NYC. Det är på ett annat sätt, inte alls lika höga hus utan mer fina hus på något vis. Sen finns de där höga som sticker upp också. Jag träffade på fyra andra svenskar där och höll ihop med en trevlig tjej som jag pratat med lite tidigare, vilket var skönt då alla redan hade sina små kompisgäng och försvann iväg. Vi strosade runt däruppe och kollade på utsikten och försökte lokalisera oss, vi lyckades hitta flygplatsen och havet ;P Och utifrån vilken sida havet låg så kunde man räkna ut vad som var norr och söder också, skickligt! Efter det gick vi ut på gatan och tänkte leta oss något att äta och så en affär då båda behövde vårjacka. Dock ömmade fötterna så vi gick efter ett tag tillbaka till en foodcourt vi sett och satt där och åt och pratade. Mycket trevligt! Jag kanske pratade liite för mycket men det var så skönt att kunna bara prata :)

På bilden här nedan är något som jag tror kallas Charles river och på andra sidan till höger är Cambridge och Harvard square där jag var igår tror jag, längst till vänster och en bit bort tror jag att jag bor.Även Boston verkar vara uppdelat i "blocks" som Manhattan...

Kallar man detta "Boston skyline"? Det där platta ni ser i vattnet är flygplatsen och kollar ni noga kan ni se ett plan som håller på och landar.
En väldigt oskarp Malla med Boston i bakgrunden
Till vänster här tror jag vi har Bostons "central park" - kallad Boston common.
Vädret idag har varit helt underbart och jag har gått runt i bara min klänning, utan jacka. Soligt och varmt. Och se här vad jag fick syn på då jag promenerade hem från T:n!Nu har jag nyss äntligen tagit tag i att packa upp ordentligt så nu bor jag här och inte i väskor, väskorna är undanstoppade och alla saker på sin plats. Se vilken färgglad garderob jag upptäckte att jag hade!

2 kommentarer:

  1. Nej usch vilket trist väder :-( Om man litar på TV4 vädret så ska det bli soligt här imorgon :-D Lovley! :-D

    Vilka fina bilder du har lagt ut, jag önskar att jag också vore i Boston. Man kanske ska åka dit i sommar? hihi

    Bilden näst längst ned skulle man kunna tro är knäppt bakom mitt hus, såna har finns ju här hihi

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag har också funderat på det!
    "Saint Patrick's Day (iriska: Lá Fhéile Pádraig) är Irlands nationaldag som firas den 17 mars. Dagen firas till minne av landets skyddshelgon S:t Patrick. I bland annat USA, Storbritannien och Irland är det tradition att ha gröna kläder på sig. S:t Patrick är även känd som den person som tog kristendomen till Irland.

    2008 uppmärksammade den katolska kyrkan högtiden istället två dagar tidigare, vilket är mycket ovanligt. Detta eftersom den tidiga påsken medförde att dagen sammanföll med stilla veckan
    "

    :):):)

    SvaraRadera