lördag 14 mars 2009

The true story - i bilder!

Detta var det första jag såg av Boston...
...då jag kom upp ur denna tunnelbanestation som heter South station...
...där skulle jag möta Jennifer...
..för att vi sedan med stora steg skulle bege oss mot...
... Cambridge och Harvard square...
...där träffade vi denna man som enligt texten är John Harvard som grundade Harvard university 1638, detta är enligt min guidebok som jag fått väldigt osant då statyn först och främst föreställer en student vid Harvard då ingen riktigt vet hur John Harvard såg ut. Dessutom var han inte grundare utan donerade massor av pengar och för det tredje grundades det inte 1638 utan 1636. Så det så! Se vad man lär sig av att läsa på lite. Denne mans sko sägs också ge lycka och jag såg nog några människor som var fram och snuddade vid den, jag stod dock över detta då min bok också säger att detta inte är sant utan att det mest är lite sport bland studenterna att "pinka" på den....
... här och där satt någon under ett träd med en bok eller en dator, så som jag tänker mig att det ska vara. Vädret var soligt och skönt, cirkus 10+ och vi har gått och gått hela dagen. Jag gillar Boston kan vi säga såhär efter första "besöket"!

1 kommentar: