torsdag 19 mars 2009

Svammel

Har idag varit på min allra första riktiga playdate, blir förhoppningsvis fler under ett år. Jag stoppade barnen i strollern, gav dem en varsin mugg juice och lite snack o så vandrade vi iväg. Var hem till en tjej i samma ålder som W och L, hon hade en aupair från Brasilien och så kom en till tvååring med sin mamma. De lekte och barnen blev kvar på lite lunch innan vi gick hem och stoppade dem i säng. Det började regna då vi skulle gå hem och jag är verkligen ingen höjdare på barnvagnar och regnskydd, jösses anåda! Kommer ihåg när vi försökte lista ut hur man fick på det på, jag tror det var Irmas vagn... Och det var nå liknande idag, knappar här, spännen där, fjångar och snoddar, tror jag lyckades rätt bra tillslut för varken vagnen eller barnen blev blöta, det är väl huvudsaken. Familjen där skulle åka till Florida idag, som alla andra! Verkligen alla är i eller ska till Florida denna helg.. utom vi! Haha, bekymmer....

Jag skulle verkligen verkligen vilja träffa någon som kan prata svenska nu, helst snart. Dels för att det är trevligt och dels för att få någon att skriva på ett papper som jag översatt så jag kan få köra bil! Så om någon svensktalande i Boston-trakterna som har lite tid över denna vecka läser detta kan ni väl hojta, höga odds för det ;)

Annars har jag inte direkt något att rapportera om, eftersom jag inte har något bättre för mig om kvällarna hänger jag med tv'n. Ikväll är det greys men jag har ett problem där eftersom jag kollar i Sverige tidigare o nu är i amerikat så har jag förmodligen missat en massa avsnit.. Måste se om jag kan läsa in mig på vad som hänt eller något. Kanske någon kan berätta för mig?

Barnen sover ett tag till och i em blir det innelek för det regnar. Inget problem med regn - regn betyder ingen snö så jag är positiv. Ni ser, jag är ju en positiv människa egentligen förutom när jag far ner i dalarna... Tjosan hejsan!

2 kommentarer:

  1. Malin, jag pratar gärna svenska med dig, men att översätta nå papper blir svårare. När ska du ta tag och skaffa ett nummer så man kan nå dig? :) Ja Truls jacka är fin.. :) Filmerna började jag med för att du och tex Christoffers pappa som inte träffar honom så ifta ska få se lite live bilder på honom :)

    SvaraRadera
  2. haha ja det var irmas vagn, vilket jäkla problem vi hade. men va d inte du som listade ut hur d skulle sitta? inte va d ja iaf

    SvaraRadera