lördag 7 mars 2009

Spännande?

Har precis kommit hem men skulle gärna gå ut igen, det är underbart väder! 15 grader varmt, solsken och blå himmel. Igår när jag for hem såg jag en man som åkte skidor ute på golfbanan, idag var det två män där och spelade golf.. Snabba vändningar! Jag och Bill har varit nere på byn och ätit frukost, chailatte och bagel med creme cheese. Väldigt trevligt, massor av härligt folk och jag satt och bara log mest hela tiden! Massor av människor utepå, går med barnvagn, strosar, joggar runt i shorts o t-shirt. Liv och rörelse! Håller på o velar nu om jag ska stanna inne 1.5 timma och se på melodifestivalen eller om jag ska ta en liten promenad, iofs borde solen vara kvar om 1.5 timma så jag kan göra det sen.

Väntar samtal också.... från Boston! Jepp, så blidde det, otippat va? De håller just nu på och kollar upp bästa sättet för mig att ta mig dit och troligen blir det av redan imorgon... Jag fick välja själv när jag ville komma men de ville så fort som möjligt, men jag fick stanna till nästa vecka o om jag ville träffa barnen här. Men deras aupair som de har nu ska åka i slutet av nästa vecka och jag tycker det kan vara bra att överlappa lite med henne och se hur allt funkar. Familjen består av en mamma, en pappa och två barn. Tvillingar på 2 år, en flicka och en pojke. Mamman är gravid och väntar bebis i mitten av sommaren. De är en aktiv familj och jag bara föll pladask för deras brev! Plus att de lät hemskt trevliga på telefon också, tror vi pratat tre eller fyra gånger... De vill ha någon som pratar bra engelska o är säker på att köra bil. Huset ser jättefint ut och barnen är toksöta. Familjen verkar bara helt toppen för mig så hoppas att det är så i verkligenheten också. De bor precis vid metron som går in till Boston och det tar 15 minuter, men det finns också en bil till mig på fritiden. De verkar hålla igång bra, gillar att åka skidor på vintern och att vara på stranden och poolen på sommaren, har lite aktiviteter och mycket vänner. Flera familjer där i området hade aupairer också sa dom. Hoppas att det inte är något jag missat att fråga som jag undrar över? Tror inte det... Så nu blev det ingen "Aupair i NY" utan istället i Boston, jag har hört väldigt mycket gott om Boston så detta blir förhoppningsvis toppen.

Nu ska jag sätta mig på trappan i solen och läsa lite innan melodifestivalen börjar. Heja ? noll koll gummiboll, okej heja Sarah då för att hon är sjuk och låten var väl inte helt tokig? Och så Lili o Susie såklart! Eller?

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Kul att du lämnade ett avtryck hos mig när du var ändå var inne, uppskattas alltid! :) Så du är på väg till Boston, skoj! Vad heter orten du ska till? Jag tror inte att det är mitt cluster du hamnar i, beskrivningen av familjen klingar inte bekant, men man ska aldrig säga aldrig... :)

    Lycka till med nya familjen!

    SvaraRadera
  2. Ahh, vet var det ligger! Det ligger rätt nära Newton, där finns en massa au pairer och en del svenskar vad jag förstått. Jag bor rätt centralt, men tyvärr är det få au pairer som bor inne i centrum. Och de få som finns här är inte svenskar, så jag umgås väldigt sällan med folk hemifrån... på gott och ont!

    Läste att dina värdbarn är tvillingar. Har också treåriga tvillingpojkar (+ en sexårig tjej), en hel del jobb men de är goa ungar! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hunnit vara hos Bill å dammat fram din amerikanska så du kan fixa språket perfekt då du träffar din Bostonfam. Men det hade du fixat perfekt ändå eftersom du ärvt min fantastiska språkgen ;-)
    Mammut

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra att du verkar hittat en br familj nu Malin :) Är glad för din skull! Ha det så bra nu så väntar jag med spänning på uppdateringar om hur det fungerar :) Puss & kram

    SvaraRadera