fredag 20 mars 2009

First day of spring

Vårdagsjämning eller våffeldag i Sverige, "First day of spring" här. Sak samma tror jag! Våran första vårdag har varit fin om än lite kylig - sol, blå himmel och över fem plusgrader men med lite blåst. Jag och barnen var ute en timma på fm sedan har jag varit ledig sedan halv tolv. Vad har jag då gjort? Tagit en promenad runt sjön här nedanför och så pratat med en vän på skype. Nu börjar jag igen om en timma. Se på blommorna jag hittade då jag var ute! Vår vår vår.
Nu får jag som sagt köra bil och det tänkte jag börja med ikväll. Eftersom jag inte har några planer alls och tycker det är tråkigt att bara sitta inne så tänkte jag försöka ta med mig bilen till något Mall här i närheten. Med såhär tydliga skyltar kan väl inte det vara något större problem? :) Har också funderingar på att gå på bio med mig själv, skulle så gärna vilja se Shopaholic innan den slutar gå, om den inte slutat redan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar