söndag 23 januari 2011

Friluftsliv, dans och film

Som vanligt började även denna helg på fredagen, vi åt mat och såg på film hos Marte för att sen sova gott i våra nya pyjamasar. På lördagmorgon tog vi det easy fram till kl 2 då jag tillsammans med Anette och Ellinor tog oss ut för en hike tur. Med fickorna fulla av bullar och vatten vandrade vi runt en pond i cirkus en timma, kollade på naturen, hälsade på gubbarna som pimplade och provade att klättra upp i ett träd innan vi satte oss ner i snön och fikade.


På kvällen for vi in till Fenway och åt middag på Beer works, jag åt musslor och drack öl, mmm. Sedan gick vi över till Landsdownes där det var proppfullt så vi fick tom vänta i kö en sväng inna vi kom in men sedan hade vi kanonkul även om kvällen gick lite väl fort. Hela Fenwayområdet vimlade av skid/snowboardskillar, vet inte riktigt vad som hänt? Vi hade en rolig kväll.
Kolla storleken på shotglaset här nedanför, är inte det helt galet?
Idag tog vi sovmorgon innan vi for till Waltham för brunch på en så amerikansk diner innan vi däckade i soffan igen och såg två filmer mitt på dagen; Mamma mia och Sex and the city. När sist såg jag på film mitt på dagen? Såå skönt och vilken topphelg. Hur söndagen slutade skrev jag om tidigare och nu tänker jag snart sova. Hoppas den kommande veckan blir bättre än denna men jag ska vara positiv.

Nästa helg är det helg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar