måndag 31 januari 2011

Snowstorm no 53287 väntar..

Idag började jag dagen med att gråta i en timma, det är inte lätt att tänka på att jag ska lämna detta snart. Det blev dock bättre, jag tog med E för att handla födelsededagspresent till D och sedan for vi till biblioteket för vår sista sångstund (okej, där blev jag ledsen igen såklart, sista what?) Så kom barnen hem och vi åt en lång lunch innan vi hade myspys i deras rum och såg på lite Pippi Longstocking innan de somnade sött för en nap. Jag fördrev tiden vid datorn tills bebis vaknade och var sugen på lite Baby signing time, hon är bara för underbar när hon frågar efter något och jag blir så stolt och glad över hur pratig hon är! Idag på biblan var det också så roligt att se då hon hittade en "kompis" som var en månad yngre, det märktes direkt på båda två att de visste att de var samma liksom, samma storlek, samma sätt att prata, samma bus. De bara satt där och såg på varandra och skrattade, lilla gobiten. När barnen vaknat på em bakade vi brownies och sjöng för pappan i huset som fyller år.

Ikväll passade jag på att fara till Marte för att se på Gossip girl och catcha up med Vanessa som varit i Sverige i en vecka, skönt att ha henne tillbaka igen. Nu väntar snöstorm och isolering i 48 timmar, vi kan få upp mot 25 inches vilket väl är närmre 60 cm men, you never know.. Jag är förberedd på två snowdays iaf. Come on bara! Mer myspys med barnen. Allvarligt talat, detta är min sista vecka ensam, nästa vecka kommer den nya. . .

Ni som vet hur det såg ut innan kan se att jag packat.

1 kommentar: