söndag 16 januari 2011

Portland, Maine

Tillbaka i Boston efter ännu en fantastiskt helg på äventyr med vänner. Utan direkt mål men med väskorna packade träffades vi i fredags för att äta Flygande jacob (som ju var enormt gott), smidde lite planer och var nästan påväg att fara ner till Miami där och då, hade inte Natta varit borta vettetusan om vi faktiskt hade gjort det, eller iaf tagit oss till South Carolina eller nå... Nu blev det inte så utan på lördag morgon styrde vi bilen norrut istället efter en brakfrukost så som bara vi kan få till dom, smoothie, scones och pannkakor.

I strålande sol från blå himmel stannade vi lite var vi kände för och efter lite shopping, fotograferande och turistande nådde vi fram till Portland, Maine där vi hittade ett hotell för natten och packade oss in. Tanken var att vi bara skulle köra, men ha en gps med just in case.. nu glömde vi den hemma men allt gick galant ändå, bara en gång backade vi några meter på vägen då vi missat att svänga. . .

Vi hamnade på en irländsk pub där vi åt middag i tre timmar och där det sedan var ett band som spelade finfina covers, vi hade en otroligt rolig kväll men i Maine stänger allt kl 1, precis som hemma alltså ;) Natten var bara ung tyckte vissa och med hjälp av taxi kom vi hem till hotellet ett tag senare...

Upp imorse kl 9 för självklart måste vi nyttja allt var hotellet hade att erbjuda, lite poolande och hot tubbande sådär dagen efter gjorde nog susen, eller? Otroligt skönt och mysigt iaf sedan packade vi in oss och for till downtown för frukost och så strosade vi runt i solen och spanade in staden lite. I like it. När vi var nöjda for vi för att hälsa på Lenny, världens enda verklighets stora choklad älg. Gjorde ett kort stop för shopping sedan var vi såklart tvungna att se Patriotsmatchen, efter många om och men blev det hemma hos Anette med pizza från Bills. Bra slut på bra helg, well de förlorade och det är icke bra för nu är det slut, i övrigt är jag mycket nöjd.
Jag och Vanessa knäppte kort och de andra trodde de kunde smita, vad de inte tänkte på var att de lämnat mig - kartan och kompassen - och att de inte skulle kommit långt utan mig. En whiterussian o en tanke på Emma
Avslutar med en liten film, bara för att jag gillar det och för att jag haft en toppenhelg.