tisdag 11 januari 2011

My day again

Idag har det varit jag och Bellabus mot världen. Började kl 8 imorse med att skjutsa tvillingarna till skolan, yes, skjuts med bil! Sedan for jag o Ella hem och åt gröt och macka till klockan 9, efter det fick hon måla fingerfärg i bara blöjan och hade sen färg över hela sig gullfian så då blev det ett bad. Där satt hon snällt och plaskade i 20 minuter, glad och nöjd innan det var dags att komma upp, få på kläder och få håret stylat. Kl 10 slutade jag då hamnade jag vid datorn där jag satt i två timmar och pratade med människor, fint där. Tog mig iväg till gymmet vid lunchtid och körde en sväng på crosstrainer och andra maskiner och så lite bubbel på det.. Började jobba igen vid 3 och då sov bebis, en liten stund senare kom twinsen hem, slängde i dem ett snacks sen skulle de iväg på kalas. Jag o E skulle fara till affären för att ladda upp på lite mat o bakingredienser inför snöstormen imorn, vi hade dock inget carseat hemma så jag packade ner baby i vagnen, så droppade vi av WL på kalas och promenerade till starmarket där det var halvt kaos - alla måste ladda upp inför morgondagens snöstorm! När vi kom hem åt vi köttfärslimpa o potatismos till middag innan hon fick bada igen, why not? Hon gillar de... Sen såg vi på Barney på tven tills resten av familjen kom hem och jag slutade.

Snöstorm ja, alla skolor i Boston området är inställda imorgon pga snövädret, så kallad "snowday".. Tänk om skolorna i Sverige skulle ställas in om det snöade, skulle inte bli nå sommarlov kvar då för de dagar man missar under vintern får man ta igen i juni innan sommarlovet börjar...

Ikväll har jag varit på Starbucks och förökt styra upp något inför helgen, vi har lite lösa planer... Det blir toppen hur de än blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar