måndag 2 november 2009

Barnarbete

Trick-or-treat choklad och ett glas vin nu, fint avslut på arbetsdagen. Från två glada barn turned one of them in to ett barn med helt klart öroninflammation framåt nio och läkartiden blev bokad till 10.15. Försökte lindra och trösta så gott det gick för det gör ju faktiskt förbenat ont. Jag tog med flickan på tennis medan lille Wille for till doktorn. Han måste ha gjort världshistoriens snabbaste recovery för från att ha skrikit av smärta i en timme kom han glatt till tennisen efteråt och slog några bollar. Dock trött då vi kom hem och slockna i sängen efter eget beslut kl 11.40. Jag och L slappa med några böcker innan hon också tog en fin liten nap. Jag fick en pratstund med Elvane och Nina, jösses det är sjukt var mycket jag saknar dom! Efter nap har vi mest bara hängt runt, jag fick W att damsuga mitt rum, barnarbete på hög nivå ;) Fixade pannkakor till middag och nu sitter jag då här i ett hyfsat städat rum och ska snart fara till cvs för att köpa meducin till stackars Tiltil som gått o blivit sjuker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar