måndag 23 november 2009

Silver bay weekend

Sådär, nu är jag tillbaka i Massachusetts efter en helg i NY. Silver bay och nu är jag klar med mina 6 credits som är ett måste! Silver Bay ligger mitt ute i ingenting, totalt! Lämnade Chestnut hill vid 3.30-tiden på fredagen och kom fram vid 8 efter en lång väg i mörker. Sista biten var jag livrädd att en björn skulle hoppa ut på gatan. Kolsvart, inte en bil i sikte, uppför, nerför och kurvor, riktigt scary! Vi kom iaf fram tillslut. Ett fint litet Inn vid en sjö, jag fick dela rum med en tyska som inte var pratglad för fem öre, men vad gör väl det? Jag fick vila öronen lite ;) Tog fem kurser, advanced digital photgraphy, american sign language, fashion photography, american hollidays and manage your life - time and money. Eller något sånt! Bäst var nog sign language och det där planera livet som var lite rolig. Kan inte påstå att jag direkt lärde mig så mycket men visst är det skönt att komma bort en weekend. Rätt mysigt ställe med och det är nog bättre på sommaren. Lite bilder här då... Huset där vi bodde
Gungstolar i the Boathouse och det fanns även på the front porch
Malin i en av gungstolarna med utsikt över sjön Är ni inte lite impad av Lovisa då? :)

2 kommentarer:

  1. Ska jag säga grattis till examen igen då, eller nått sånt! :)
    Skönt att alla poängen är fixade nu.
    Huset där ni var ser precis ut som i filmen "Ciderhusreglerna". Coolt.
    Mammuth

    SvaraRadera
  2. otroligt vackert hus, eller säger man slott! :)

    SvaraRadera