söndag 8 november 2009

En somrig helg i november

Sov längen idag och hängde kvar i sängen med en bok tills det var brunch planerat på Johnnys dinert i Newton C. Klädde mig varmt då det varit rätt kyligt dagen innan och kom upp för att se pappa D ute i shorts. Jaja, han brukar ju gå i det rätt ofta.. Men varmt var det idag. Träffade Patricia, Julia och Matilda för en brunch som vi intog sittandes på uteserveringen!!! Och varmt var det... Helt fantastiskt väder och klockren vårkänsla. När brunchen var slut köpte vi lite kaffe och tidningar för att flytta över till parken där vi parkerade oss på gräset hela dagen. Tills det var dags för något som inte alls passade in men var såå mysigt och roligt - luciaträning! Vi ska vara med i luciatåg här i Boston, det ska bli skoj.
Igår tog jag och Tiltil en dagsutflykt söderut till amerikats minsta stat - Rhode Island. Newport var målet och jag har hört att det ska vara en toppenfin sommarstad men även ok på hösten. Det var verkligen en fin och mysig liten kust/hamnstad. Vi hade picnic på bryggan med varmchoklad, cruisade på kullerstensgatorna, provsmakade fudge i chokladeriet, blev utbjudna på en båttur av dj Butch, spanade in några mansions, tog en snabbis på världens största tennismuseum för att ta en bild av en bild på Björn Borg innan vi bestämde oss för att vara nöjda och försöka hitta vår bil. Tur jag har en personlig kartläsande orienterare med mig överallt.

Newport ska vara känt för att ha många fina stora mansions, vet inte riktigt om vi lyckades hitta så många men detta var ett fint hus iaf.

Matilda på bryggan och i bakgrunden dj Butchs vrålåk som ska pimpas till sommaren. Picnic!

Grymt väder men lite blåsigt

Efter en heldag kände jag mig otroligt risig då vi hoppade in i bilen och blev snabbt värre på alla sätt och vis. Vi hade tänkt hinna med Providence med men det får allt bli en annan gång. Vi kom dit, körde "förbi" Brown, parkerade och sprang på cvs för att köpa painkillers till mig. Gjorde pedikyr och tänkte sedan äta middag innan vi for hem men med 3 timmars väntetid på restaurangen packade vi in oss i bilen och for hem. Sen kväll ändå och Providence får bli en annan heldagsutflykt. Jag kände mig väldigt klen på kvällen/natten med hosta, näsa, huvudvärk och tom lite feber men en hel del piller och lite sömn senare har jag idag mått riktigt bra och tror nog bara det är en vanlig förkylning, så oroa er inte för nån svinsjuka! :)

1 kommentar:

  1. Passa dig för Svinis! Är det lika hysteri over there?

    SvaraRadera