tisdag 3 november 2009

Tisdagsfika

Vet inte om jag sagt det förrut men tisdagarna på starbucks är ju trevliga. Det finns ett litet Starbucks i Framingham där svenska aupairer i flera år träffats på tisdagkvällar för en fika, är inte det mysigt så säg? Och varje vecka får de kika ut oss efter stängning. Tror det var cirkus tio trevliga tjejer idag, ungefär samma gäng varje vecka. Imorgon är det hejdå middag för Helene som rematchat och flyttar söderut mot NY på fredag. Jag börjar tänka på hur gärna jag skulle vilja bo närmre NYC också, minns ni att jag för några veckor sedan skrev om skridskor med NY rangers? Nu har samma vän, Jennifer, som bor i Valhalla där jag från början också bodde - eh vars var jag? Jo, nu fick jag ett sms idag med frågan om jag har tid o vill med på The Tyra Banks show på tisdag. Vill jag? Jo! Men fyra timmar buss och mitt i veckan, det funkar ju liksom inte när man har ett jobb att sköta. Fast ni vet jag trivs i Boston, familjen är toppen och vännerna här är guld. Klart jag också saknar de guldiga vännerna i Sverige och familjen men det här är ju en begränsad tid. En begränsad tid som troligen blir lite längre men fortfarande med ett slutdatum.

Idag skjutsade jag barnen till skolan och for sedan och simmade, efter min simning fick sig Barnes n nobles/starbucks ett besök då jag var hungrig på frukost och inte ides fara hem innan barnen skulle plockas upp. Provade en omtalad Caramel mochiato, en kanel scones och hittade en bra bok att läsa i en skön fotölj. Hämtade upp barnen när det var dags, fixade lunch och sövde dem. Hade en urmysig eftermiddag med Mora träsk på högsta volym och hopp i kuddar. Planen för imorgon är att skjutsa kidsen sedan prova Fit circuit på YMCA och efter det träffa Sandra för en fika innan det är dags att hämta barn. På eftermiddagen har vi playgroup med grannarna som vanligt. Kvällen då hejdå middag för Helene och även på torsdag väntas något slags hejdå sägning för Lara som också rematchat och flyttar ända till Seattle. Då vet ni det, vad har ni för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar