tisdag 17 november 2009

Spänning

Idag blev det en lite spännande eftermiddag. A skulle med ett flygplan kl fem och vid tjugo över tre då hon tänkte beställa taxi sa jag att vi ju kunde skjutsa henne. Väckte barnen och fick dom i bilen till 3.40. A var incheckad och klar så det skulle vara lugnt. När jag spännt på W bältet kommer hon utrusande och har precis insett att flyget inte alls går kl 5 utan 4.30. Blev lite stressigt där! Startar bilen och kommer på att vi inte tankat och att bensinlampan kom på då hon hämtade barnen från skolan. Äh, vi har inte tid och nog räcker det till flygplatsen iaf! Gasen i botten, plattan i mattan... well ni vet! Så fort det bara gick for vi och med en D på plats i Florida som ringde stup i kvarten och försökte låta övertygad om att vi skulle hinna. Tur vi bor nära Boston Logan Airport och att det inte var värsta rusningstrafik. Strax efter 4 svänger vi in framför terminalen och A rusar ut med ett snabbt hej. Jag kör vidare och får efter ett tag ett sms om att hon fixade det, nu är frågan, ska vi klara det? För säkerhets skulle lämnade hon deras tripple A card, det är något slags försäkring/kredit kort för nödsituationer, ring numret och de kommer med bensin, fixar punka, bogserar - anything! Körandes på MassPike inser jag att det finns nog inga bensinmackar efter vägen där inne i Boston, bensinen är nu nere på mindre än halva tomtanken.. Äh herregud, bara tjugo minuter hem, bilar kan väl gå på luft? När jag väl svängt av på vår exit blir det trafik, uppförsbackar och jag måste stanna. Mätaren är nu nere på tomt, tvärtomt. Kommer på var närmsta mack finns och vet en genväg dit, rullar sakta in och pinnen är nästan under tomt. We made it! En suck av lättnad... Så allt slutade gott men det blev lite stressigt och spännande där en sväng.

Ikväll har jag varit på Starbucks som ju är toppen på tisdagar, vilket härligt gäng alltså! Nu borde jag väl sova för vem vet när de där små änglarna slår upp sina oerhört blå imorgon. Läsa lite Twilight först bara.

1 kommentar:

  1. Ha ha! En del av din uppväxt hade ju jag min lilla Kadett -72 utan bensinmätare så du är väl van att åka på de sista dropparna! Det ordnar sig alltid ;) Mor

    SvaraRadera