onsdag 25 november 2009

Upcoming holiday

Det laddas för fullt här, nästan som midsommar. Matens högtid! Utanför Whole foods idag stod en polis o styrde trafiken för att undvika kaos. Barnens skola stängde vid lunch och vissa var lediga hela dagen. Så vad händer? Thanksgiving imorgon.

Som de flesta andra amerikanska högtider jag varit med om här jag har väl liet klen koll på vad som gäller. Turkey och säga vad man är tacksam för skulle jag säga om thanksgiving! Som i Vänner :) Det verkar vara mångas favorithögtid iaf för att den inte blivit så komersiell än, paket o sälja köpa ni vet. Vi ska ha middag här hemma med lite släkt, turkey o lite allt möjligt. Så ska vi tydligen spela football med! Det blir ju hur som helst roligt att få uppleva.

Ikväll ska vi iväg på basket, NBA oehej. Celtics mot Philadelphia och igår utrustade vi oss med en varsin likadan grön skitsnygg celticströja. Min favoritfärg grön yey!

Sitter just nu i sköna skitfula mysbyxor och undrar om det är någon playdate idag eller inte, jag tror vi skippar den för jag ids inte byta byxor. Grått och halvregn utanför. Får nog bli bil till matchen ikväll med så slipper vi gå i regnet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar