söndag 14 mars 2010

Everything I need

Pouring rain och uppvaknande till ultimat shoppingdag. Dagen började tidigt då det lät som jag hade ett vattenfall i rummet intill. Efter några försök till att sova var det bara att ge upp, fara till Sandra och låna toan innan vi rullade mot Wrentham i ovädret. Första inköp; regnjacka. Jag har köpt en sån otroligt fin regnjacka, den är gul på utsidan och med prickigt foder. Lång ner på låren och en huva, det är verkligen den ultimata regnjackan. Vi fick oss förresten den ultimata regnjackan alla tre, helt otroligt. Självklart köpte jag bara saker jag behöver, kortkorta tights och träningsbyxor till mig själv sedan en del presenter. Hade en fin dag i regnet...

Tillbaka till det där vattenfallet som väckte oss då. Det står nämligen till så nu att jag är bannlyst från mitt badrum. Eller ja, jag får varken använda toa, dusch eller tvättställ o vad gör ett badrum då för nytta? Låg i några timmar och funderade på vad ljudet kom från, visste ju att det regnade ute men det lät som att nån spolade titt som tätt, förklaringen för det har jag nu fått i att pumpen pumpade uppåt men där tog det stutt o allt ramla ner igen, ungefär. Ur brunnarna här i källarn sipprade det upp vatten och ja, det är helt enkelt stop någonstans. Plumbarna har tydligen varit här i 6 timmar idag utan att riktigt lyckats lösa problemet så ja. Stop i avloppet kan man väl kalla det. Hörde av Jennifer att deras lilla skjut på gården blåst iväg o att de inte har nån el, så läser jag detta på aftonbladet, så det är väl en liten släng av det vi får med. Det regnar och blåser nå kopiöst. Nu ska jag kila upp på övervåningen där allt verkar funka fint och göra mig redo för natten iaf.

O vet ni, idag ställde vi om till sommartid, fem timmar till Sverige nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar