lördag 6 mars 2010

Vilken härlig dag

Var ju lovat 50 F idag och det var det allra minst, i solen var det 18 grader varmt och i skuggan 11, inte illa. Vi ska ha runt 50 fram till torsdag då det ska sjunka till 47 o kanske regna. Bara att njuuta. Det är faktiskt helt underbart. Vi for in till Boston runt lunch och började i Boston common, jag promenerade lite i solen först och både sjal och vårjacka åkte av. Inledde med lite shopping idag men köpte inget, hittade en helt underbar blå jacka på HM men den passade inte klockrent men såååå sugen jag var. Senare blev det iaf en gul jacka, kan ni förstå? Många vet ju hur länge jag tjatat om en gul jacka och nu äntligen äger jag en. Well, vi tog oss upp till Quincy där vi köpte lunch, jag tog lobster soppa i en bröd skål och så satte vi oss ute i solen för att äta. Mums och mys. Vandrade ut mot havet och gick havspromenaden (?) en bit nedåt och hade lite photoshot innan skuggan kom från de höga husen så vi bytte väg för att komma i solen. Hittade porten till Chinatown och tog en liten sväng där.
Finna många lustiga saker i Chinatown, vi hittade en liten affär där de hade burar med hönor och utanför hängde denna skylt. Jag bara väntade på att få se dem hugga halsen av ett djur!
När vi kände oss nöjda med Boston och solen nästan gått ner så tog vi en tur till Burlington mall där jag faktiskt inte varit förrut. Jag och Sara ville ha makeup och har hört hur alla hyllat fantastiska I.D mineral smink. Stod där och funderade o diskuterade en stund innan en tjej frågade om vi ville ha hjälp, hon ville inte avbryta oss i vår livliga diskussion :) Hur som helst frågade hon om vi ville ha lite tips eftersom vi var nya och självklart tackade vi ja. Så vi fick sätta oss på varsin stol, tvätta oss rena och sedan testade hon ut rätt färg för oss och sa mig att jag har a golden tone i min hud, lät inte det fint? Sen så berättade hon om allt och tog fram allt som var med i startkittet sedan fick vi sminka oss själva medan hon guidade oss igenom det. Ser ni inte vad vackra vi blev?
Nu ser jag på vasaloppet men borde sova för jag anser bandyn imornbitti vara viktigare. Lovely att de visar ALLA semifinaler, TACK SVT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar