söndag 7 mars 2010

Strolling around

Efter att jag via tvn sett Bollnäs spöa Saik med 8-2 promenerade jag ner mot the T. Hoppade av vid Hynes och promenerade en sväng i solen, kom förbi en stor fin byggnad och kikade lite närmre, det var First church of Sciense och den var öppen för allmänheten. Varför inte gå in en sväng? Blev varmt välkomnade och farbrorn hade nog berättat ännu mer för mig. Nu ska man inte blanda ihop church of sciense med scientologerna var han väldigt noga med att påpeka. . . Well det var en stor fin kyrka iaf och jag spenderade väl inte en evighet där inne. Tog mig tillbaka ut i solen och promenerade vidare mot the prudential center. Träffade på min lilla aupairgrupp och där är så många nya att jag bara kände igen några stycken. Kändes som jag gjorde lite nytta som gick dit och sa hej iaf, hoppade över att åka med upp i utkikstornet då jag gjort det förrut. Gick ist ut på Newbury st så är ett av de bästa ställena i Boston när det är vårväder. Strosade upp och mötte Lovisa och Patrizia efter en stund, vi promenerade vidare och mötte sedan 13 andra vänner o bekanta för att äta lite mat. När alla andra gick vidare mot Boston opera house för att se The lion king gick jag istället till the T och åkte hem, träffade på hela tre människor jag kände på tåget och det är ju inte illa. Nu är jag hemma och ska räkna lite quartrar och se på Oscars galan. Hoppas ni haft en fin helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar