måndag 9 juni 2008

Det händer mycket

Jag tror nog inte det blir så mycket bloggande i sommar, lite då o då såklrat men kanske inte var eviga dag som annars. Det finns ju så mycket annat roligt att göra! Och man läser kanske inte varenda dag heller, det gör inte jag iaf!

I lördags blev det heldag i Orbaden precis som det var tänkt och hej så härligt det var! Vi solade, badade, åkte båt och spelade. Ett helt gäng blev det, tror vi var tio stycken en sväng. Lite klurigt det där med att röra på sig i solen för det bränns lätt fläsket... Mot kvällningen for vi in till Bollnäs och tände grillarna o så blev det kött o potäter, och lite vin o annat fytande... Det blev en riktigt trevlig kväll med lekar och annat roligt! Psykologen, kroken o raken, bipbop... Vi har några fler lekar på lager o vissa kan man leka igen då alla inte var med denna gång ;) Hoppas på fler dagar liknande denna i sommar! Är riktigt ledsen över att jag inte får vara med och fira midsommar i år, det var ju en av två saker jag såg fram emot med att vara i Sverige i sommar.

Igår blev också en hel dag, inne i sängen.. För många av oss har jag hört talas om ;) Själv tog jag mig iaf ut i solen en sväng men flyttade sedan in i skuggan.



Nu har jag flyttat till Framnäs och tänkte bo här resten av sommaren, det blir nog bra. Kanske att man får komma hem till mor eller far och äta en bit mat nån gång ibland. En sak känns lite jobbig och det är att inte ha bil, i Umeå klarar jag mig så himla fint utan bil, jag går, cyklar, åker buss.. men här känns det så besvärligt, undra varför? Har iaf fått en fin silvercykel av Jerre så jag tar mig till jobbet i sommar. Imorse var jag hemma med Theodor och skjutsade sedan på fotbollsskola, det är ju lite som camp det där.. Ska få i mig lite lunch nu och sedan åka ut o leka med Malin och Irma när alla andra jobbar! Tjing tjingeling så länge!
Emma Tess o Emelie är mina strandbruttor
Joel o Jens o bryggan
Och så lite båt o wakeboard?
Strandbruttorna mot kvällningen
Malins första kväll ute på ett år firades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar