torsdag 19 juni 2008

En sväng med USA-vännerna

"Det här är min kompis Malin från USA"




Ja det är ju så jag pratar om Jennifer och Karin med och uppenbarligen kan det misstolkas. Man kan lätt tro att det där är en kompis från usa som är och hälsar på och som pratar engelska... Lite roligt sådär :)


Har nu varit nere i Gävle i tre dagar och umgåtts en massa, tänk det är så konstigt med de där tjejerna- vi ses inte på flera månader/år och ändå känns det som igår och det är inga konstigheter alls. Rätt märkligt egentligen men så himla trevligt. I måndags var jag och Jennifer på bio, förhandsvisning på Don't mess with Zohan. Lite smårolig film men rätt överdriven, men hela karusellen runtomkring var rolig! Då vi kom fick vi gratis dricka och varma chips.. och sen innan var det typ en timma med tävlingar med olika priser, jag vann en filmaffish och en påse bilar! På tisdagen kom Karin och vi hade en lång shoppingdag och jag fick med mig massor av fina saker hem! Mest nöjd är jag med min nya väska.. en sån som jag har längtat efter och nu hittade jag den perfekta. På kvällen skulle Jen på VIP-premiär av SATC, OM vi hade velat gått då! Jo tack! Men näe det var ju slutsålt sedan länge... Så jag och Karin gick på What happens in Vegas istället och det mådde vi inte dåligt av. En såndär smårolig, mysig må-bra film. Efter bion vid sisådär halv tio gick vi och åt ruskigt god mat och var inte hemma förns sent. Jamen, det har varit trevliga dagar med tjejerna! Nu hoppas vi det inte dröjer allt för länge till nästa gång igen... Då jag kom hem igår hämtade Lena mig och det var trevligt att träffa henne! Sedan såg vi fotboll hos Viktor och grabbarna var bruna hela högen efter en vecka i Spanien... Jag vill också åka utomlands!!! Fotbollen gick ju åt helvete och gud sån dålig match det var. Nej fytusan. Vi gjorde också en deal om att om VM skulle gå i Europa nästa gång så skulle jag flytta till det landet, så var min beslutsångest löst också. Men så visade det sig gå i Sydafrika, undras om jag skulle flytta dit då? Det är ju lite längre bort än inom europa.. Vi får se vi får se! OS är i Canada det året så det kanske vore något? Jag ska fundera lite mer.

Tröjan åkte av efter ett tag...
I måndags var jag i stugan hos farmor o farfar på dagen, vi dammade av den gamla fina traktorn och tog några åkturar. Det blir väl fler turer ner till stuggan i sommar hoppas jag.. Nu ska jag snart börja arbeta på riktigt, två timmar kvar och jag är lite nervös. Ska fara ner på stan o fika en sväng nu innan bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar