måndag 2 juni 2008

Inte ett ord på hela långa dan

Nej för jag har lyssnat på pippin hela dagen lång! Var till skolan på fm och gjorde en pp till redovisningen imorgon. Sedan satte vi oss och lyssnade på kvitter, vedklyv, gulljus, skratt, vinkork.. ja man har sina knep ;) Synd bara att jag kommer ihåg knepen o inte fågelnamnen.. Tror ni jag får godkänt om jag skriver vinkork istället för tjäder? De fåglar jag är säker på är storspov, pärluggla, gulsparv, talgoxe, tjäder, orre, grönfink.. Kanske att jag kan klara av säbi säbi säbi säbi (Svart vit flugsnappare) och Erik-Erik (taltrast) också... Det blir spännande imorn kan vi konstatera. Tokstollarna skulle åka dit halvåtta imorn för att plugga lite, orkar jag så gör jag det väl med eftersom ja var sämre än dom. De hade ju alla rätt medan jag hade tre fel alla gånger idag, blandade alltid ihop rödhaken och bofinken. Well, jag hoppas ni håller tummarna för mig imorgon.

Såg nyss att de vill öka Umeås befolkning med massor de närmsta åren, men i intervju ville de inte alls svara på hur de tänkt lösa barnomsorgsfrågan. Och det är redan nu brist på platser för de små barnen! Ja, hur hade ni tänkt egentligen?

Än en gång säger jag att jag är ihoppackad. Tänker åka söderut på onsdag dag, har fått ner all min packning i en väska så nu hoppas jag att det inte dyker upp något som vill följa med neråt.. Har kommit på att i Bollnäs finns knappt nå klädesaffärer och jag tror det är därför jag just nu känner ett sånt stort shoppingbegär! For ner på stan efter plugg idag och jag o Paulin tog en sväng om, jag fick med mig en klänning hem iaf :) En sån som jag velat ha ett tag men inte hittat nån bra.. Denna var kanon och för bara 149 kronor! Tjoho, nöjd o glad. Men lite linnen o sånt skulle inte sitta fel... Nu ska jag hoppa i säng o bläddra lite i fågelboken innan jag sussar sött. Tidig morgon tomorrow. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar