söndag 15 juni 2008

Tillbakablick och sikta framåt

För 5 år sedan: Just idag rensade jag rabbatter på framnäs med Barn & fritidsklassen för att samla ihop pengar till klassresa. Var på gatufest i Sundsvall och nån vecka i Tyskland under sommaren. Jobbade inget på hela sommaren! Det var en varm sommar..

För 3 år sedan: (Det blev lite fel på några år här.. jag gjorde mig yngre än vad jag är!) För tre år sedan tog jag ju studenten från Barn och fritidsprogrammet, jobbade på Baslivs denna sommar, var till Arvika med Christina och flyttade till Umeå i augusti.

För 1 år sedan: Tredje dagen i Spanien, jag tog min första promenad ensam för att upptäcka byn! Var på ett utsiktsberg på kvällen och jag tränade spanska ord.. För ett år sedan spenderade jag sommaren i Spanien alltså.

För 3 månader sedan: Hade en helt underbar helg i Stockholm med underbara vänner. Just idag var det schlagerfinal i Globen, shopping på stan och middag på Cypern som gällde!
Igår: Städade på dagen, såg på fotboll, Sverige-Spanien, hos Emma med Therese, Emma, Malin, Emelie och så Truls.
Imorgon: Skjutsar pappan till Gävle på morgonen och tar sedan med mig lillebror o far ut till farmor och farfar i stugan. Mot kvällningen far jag in till Gävle igen och ska träffa Jennifer och Karin, kul kul kul. Det var INTE igår! Igen…
Om ett år: Vill inte ens tänka på det… Jag är förmodligen examinerad förskollärare och har så varit i ett halvår. Fick jag drömma lite så skulle jag gärna vara någonstans och lära mig spanska, att jobba som just förskollärare vore inte helt tokigt det heller. Kanske har jag hittat mig ett jobb bara för sommaren annars.

Nu utmanar jag alla ni som läser detta för det här tyckte jag var lite skoj :) Malin, Malin, Emma, Tessan, Christina, Lena.. och om det nu är någon mer som läser som jag glömt, ni kan väl skriva en rad om att ni gjort det då också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar