måndag 30 juni 2008

Peace and love

Jaha, då har man klarat av en festival i år också då! En sån tur att vi for för gud så roligt vi haft det! Nästa år får vi ta med oss alla vännerna och åka iväg.

Cykel SM!
Vi har jobbat, lyssnat på musik och kört fel. Det började i torsdags då vi for iväg och kom in i Falun, där pågick visst cykel SM och det var avstängda gator och cyklar överallt, efter att ha hittat gatan vi skulle bo på kände vi oss stressade och for till Borlänge utan att ha hittat huset vi skulle sova i. Till Borlänge hittade vi relativt smärtfritt och väl framme där gjorde Emelie en fickparkering som det kommer snackas längen om... Men den var på fel sida av stan så vi fick ta en vända igen, upp o ner mellan gator där vi hittade trevliga dalmasar att fråga här o var och tillslut var vi framme på skolan där vi skulle kocka hela helgen! Där möttes vi av Evileye och både jag och Emelie fick dåliga vibbar på en gång. Jobbet har gått fint, vi har blandat saft, gjort sallad, diskat och plockat.. Inte särskilt ansträngande alls då vi varit så många som jobbat, fram till igår... Igår var det mest lunchgäster på alla dagarna, och vi var bara fyra pers! Och av dom fyra var två stycken 15 åriga tjejer som inte alls var särskilt arbetsvilliga... Det var tur jag o Emelie var där! Vi tog hant om disken efter att ha gjort all sallad och vaktat maten medan tjejerna åt.. Själv satt vi nog ner max 3 minuter den dagen. Tallrikar, bestick och kantiner skickades in i diskan i rasande tempo och vi fixade det finfint :) Även om vi var rätt slut sedan... Well, nog om jobb för det var ju inte alls det roligaste!"Åh jag mår så bra" har Emelie sagt flera gånger under helgen, bara spontant sådär och hur underbart låter det inte? Men det kändes verkligen så, jag har inga bekymmer alls i hela världen och livet är toppen! Vi har sett massor av musik också, på torsdagen var höjdpunkten Sahara Hotnights, men vi hann även med Jason Mraz, Hardcore Superstar, Timo Räisinen, MA numminen, Manu Chao, Sabbaton, Mando Diao och In flames! Även något demoband sådär när vi vilade fötterna... På fredagen jobbade vi morgon och for sedan hem för ett par timmars tupplur innan kvällen. Denna dag var väl höjdpunkten Takida men även här hann vi klämma in en del annat; Thåström, Sex pistols, Millencolin och Kent. Och lite lite Billie the Vision and the Dancers tror vi, de sas vara rätt bra och vi hörde något vi verkade gilla? Ganska tidig kväll denna dag.. Det blev det däremot inte på lördagen, då väntade vad jag läntat mycket efter; Håkan Hellström! Och jag blev inte besviken! Inte någon annan där heller tror jag? Och Emelie blev heller inte besviken, hon gav det en chans och jag tror hon tyckte det var helt ok! :)

Som VF skrev:
"NÅGON ANNAN SOM gjorde många glada var Håkan Hellström. Den gängliga Göteborgaren avslutade hela festivalen och får härmed betyget fem VF. Det han gör är det få som klarar av. En hängivenhet som når varenda en i publiken, från de falsettskrikande yngre fansen längst fram till de kramande paren längst bak. Dansanta låtar som blandas med de mest hjärtskärande vackra sångerna man kan tänka sig. "Nu kan du få mig så lätt" är svår att höra utan att bli blank i ögonen, likaså är det svårt att stå still till "Kom igen Lena". Håkan, du blev festivalkung i år."

Men vi såg såklart annat på lördagen med eftersom Håkan spelade mitt i natta, lite Mustasch, De lyckliga kompisarna, Teddybears STHLM, Johnossi, Adam Tensta och så Sugarplum Fairy som också var något vi sett fram emot...

Helgen får fem M av fem möjliga och jag måste tacka Emelie som verkligen var jätterolig att gå på konsert med! Inget negativt där inte, vi var båda öppna för nytt och sånt vi inte "trodde vi gillade" och allt blev bara toppen! Lite trötthet efter helgen fanns och det tog jag igen lite idag, nu ska jag snart cykla iväg till jobbet och göra en insats där. Ska också försöka styra upp min lilla "ledighet" som väntar så att jag som planerat förhoppningsvis kan åka söderut på söndag. So long my friends!
Thåström
In Flames
Håkan
Takida
Solen sken över Borlänge!
Sex pistols
En nöjd Emelie
Mera Håkan
Sugarplum Fairy
Kent
Världens coolaste toa! Måste vara en tjej som designat, inne på toan fanns två toor! Perfekt! Alla tjejer går ju tillsammans o på detta vis går det ju dubbelt så fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar