lördag 9 augusti 2008

Försvunnet barn?

Är det någon som saknar ett litet barn i treårsåldern, troligen en pojke?

Jag var nyss påväg hem från Prix och mötte då ett litet barn, skulle tippa på tre år, som gick ensam på cykelvägen aldeles brevid bilvägen. Jag tyckte att barnet var lite för ung för detta.. dessutom var barnet barfota, vilket jag tycker var lite konstigt, då det hade långbyxor och långärmad tröja på sig till det. Strax framför barnet gick en farbror med rullator och en ung kille som tydligen inte reagerade på detta. Kanske är jag lite extra känslig men jag tyckte ändå det var något som inte stämde för när jag närmade mig sprang barnet och gömde sig bakom en busskur. Jag tänkte försöka prata med barnet och kolla vad han var ute på men då pina han iväg och över vägen ner mot prix. Dit jag trodde att han från första början var på väg.. Så till mer hjälp än så var inte jag, jag hoppas att någon vettig själ där nere tycker det är konstigt om det kommer in en liten en helt ensam!

Den där samvetsfrågan, vågar man göra något eller struntar man i saker som inte rör en själv? Jag hade absolut tänkt göra något just här, men hann inte riktigt med. Visst, det kanske inte var något konstigt med att han var ute själv, kanske får den gå till prix själv, eller kanske skulle den gå till någon, Men ändå, det skadar inte att kollat läget ifall att. Eller vad säger ni? Nu känns det sådär men om någon saknar ett barn på ca 3 år, i vinröda byxor och en mörkblå college tröja så har jag sett det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar