tisdag 12 augusti 2008

Hälsingesommar på utflykt

Igår gjorde Hälsingesommar en avstickare till Dalarna. Målet för resan var Lager 157 i Sågmyra mellan Falun och Rättvik. Det stället var trevligt, vi hittade lite smått o gott allihopa men var inga storshoppare då vi alla spar oss inför Ullared, man skulle kunna säga att detta var lite uppvärmning! Vi tyckte utflykten blev för kort med bara ett besök i Sågmyra så sedan styrde vi bilen mot Borlänge och kupolen. Där blev det lite shopping till Mio och så fick vi mat i oss. På vägen hem var vi trötta, men det gick bra ändå! Hittade ett guldställe med blåbär så vi plockade en hel påse jag och Emma och när vi kom hem blev det paj med hallon och blåbär som vi plockat, urgott!!! Dock var det ingen höjdare att plocka blåbär i högklackat eller liknande, så vi får väl se till att ha bättre förhållanden nästa gång. Stövlar tex vore fint, och kanske en sån där fin uppfinning från Finland som underlättare plockningen? Det blev en lång dag tillslut, åkte tio och var hemma vid nio? Då fick vi paj och sedan tog jag och Tess en prommis till Framnäs.

Idag är det jobb som gäller igen, sista veckan.. Usha så fort sommaren har gått! Tänker ta med mig mor och åka och leta en kamera till mig innan det. Vänta ett halvår och få en examenspresent? Näe! Jag vill ha NU!
Provisoriska stövlar...
Truls passade på att äta lite medan vi plockade bär

Emma Tess Malin Malin o Truls var iväg

En väldigt mörk och god paj...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar