torsdag 28 augusti 2008

Ullared

Så var sommaren över... ? Den där resan som vi planerade och bokade redan i maj och som var aldeles i slutet av sommaren har i alla fall passerat och jag har börjat packa väskorna för att fara hem till Umeå.

Ullared var toppen! Väldigt trevlig resa med de bästa tjejerna. Vägen ner blev lite längre än planerat men det spelade ju egentligen ingen roll för vi kom ju fram tillslut, och hann mellanlanda i Gränna där vi fick köpa lite polkagrisar. Vi hann till och med in på det stora varuhuset en sväng första kvällen, bara för att checka läget lixom.. Malin och Emma fick med sig en varsinn jacka ut då. Sedan umgicks vi i vår kyliga stuga, klinkers på golvet men ingen golvvärme, och inga element, huua! Vi värmde oss med vin, kortspel och chips så det gick rätt bra ändå. Dagen efter var klockan ställd och klockan 8 när de öppnade var vi utanför, och där var det kö! Vi skippade kön som inte var särskilt lång och kom in snabbt och smärtfritt. Vi gick, kollade, provade, letade, provade, sållade... tills vi var helt slut och hade en varsin full kundvagn. Det var faktiskt inte alls särskilt mycket folk där, tror vi åkte perfekt tid. Ingen kö alls till kassorna! Åkte hem och fikade lite för att samla nya krafter, förmiddagen hade ägnats åt klädavdelningarna, på eftermiddagen tog vi heminredning och alla fick nog ihop en vagn då med! Hem igen för att vila lite för nog tar det på krafterna att springa runt i affärer... Bestämde oss för att fara in till Varberg och äta middag på kvällen men innan det hann vi med en sväng till in i varuhuset för att komplettera det man saknade eller som man upptäckt att andra köpt och som man missat själv!

I Varberg var det väldigt fint, en kullerstensstad vid havet. Vi hittade god mat inne i city och sedan åkte vi ner till hamnen och kikade lite, var upp i Varbergsfästning och gick runt där en bra stund, häfftigt med sånna där ställen! Dagen efter var vi uppe väldigt tidigt, städade och packade ut i bilen och jag tror nog vi for från stugan strax efter åtta. Hann med en sväng in på varuhuset då med, Emma skulle lämna tillbaka ett par byxor men de andra vågade inte följa med av rädsla för att komma ut med ännu en full kundvagn :P Hemresan gick smärtfritt, jag tycker det kändes lite som vi hade bråttom, bara streckåkte hela tiden.. Blev aningen less på att åka bil! Stannade och åt lunch i Örebro iaf - alla vägar bär till Örebro! Themesong för denna resa är helt klart The greatest love of all! Åker man bil så många timmar hinner man höra en hel del musik och hur många gånger vi lyssnat på den låten, det vet jag faktiskt inte...! Nu ska jag försöka packa lite mer till Umeå då, har ändå inget annat för mig idag. Men det kluriga är att jag inte vet hur mycket jag kan ta med mig upp, vore ju lite bra att veta... Ska hämta Theo på fritids senare idag och så ska han jag och F gå på cirkus. Hej med er! Förresten så var det mycket bilder från Ullared så nu tänkte jag börja lägga upp bilder på pixbox istället, det blir så himlarns mycket på bloggen annars! Det är ju kanske trevligare att kolla i ett album också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar