söndag 3 augusti 2008

Recap

Nu är jag tillbaka vid min dator i farmor och farfars lägenhet i Bollnäs efter lite flängande hit och dit och mycket tid utan dator. Visst kan det väl vara skönt att vara lite datorledig på sommaren med? Ja, inte blir det mycket tid här iaf.. även fast jag har en hel del att göra egentligen. Är det regnoväder imorgon med så ska jag nog styra upp lite av det. Idag har regnet öst ner hela dagen, sedan jag vaknade halv sju imorse, och det skulle fortsätta imorgon med.

Kom ner från Ume igår vid två, det blev inte någon lång sväng tid men en snabbis iaf. I onsdags sov vi på Scandic i Övik och på torsdagmorgon var vi på Starwars utställningen och nog var det lite häfftigt allt, roligt att läsa all fakta om olika saker. Jag är ju inte direkt något star wars fan men nog har jag lite koll allt, tror bara att jag sett en sån film. Jag och Theo fick slåss med lasersvärd och filmades så nu finns en dvd med oss på! Vid lunch for vi upp till Umeå och hem till kusinerna som det var roligt att träffa igen, hade nog saknat dom lite. Där var ju också en ny liten människa, en oerhört söt sådan som jag kramades med mest hela tiden ;) Jag, pappan och farbrorn for iväg och flyttade. Tror ni jag blev lite paff då min säng var bäddad? Och att det i rummet stod en resväska? Jo tack, då kom jag på att det i våras pratades om att en präst kanske skulle hyra vår lägenhet några veckor i sommar, hörde dock inte att det blev bestämt någon gång. Så sen blev väl hon lite paff när hon kom hem och sängen var borta! Jag skrev ett förklarande brev till henne iaf så jag hoppas det gick bra :) Lägenheten min var finare än jag mindes tyckte jag, tror visst jag kommer trivas aldeles ypperligt där! Visst tapeterna är ingen höjdare alls men jag ska ju få omtapetserat såsmåningom. Planlösningen är bar iaf och bara jag får lite ordning och alla saker på plats så ska det bli bra. Kramades ännu mer med kusin och lekte med kusin-kusin under kvällen. Kusin-kusin Axel har förresten fortfarande svårt för att bestämma sig om jag är vuxen eller inte...

På fredagen försökte jag få lite ordning i röran och det lyckades väl rätt bra, vi for iväg och shoppade lite och såg sedan på fotboll, stora kusinen spelade och vann med många mål! Undra hur det gått för dom sen? Måste nog kolla upp det. Såg FC Barcelona spela också, P12, och de var riktigt bra. Det var ju fotbollsfestivalen i Ume och massor av matcher! På kvällen var Amy Diamond i stan och sjöng så vi var ner på det, jag hann med att träffa Paulin en sväng och det var ju också trevligt! Ja, inte många lugna stunder under denna korta tripp, fullt upp hela tiden men det har vart skoj. En månad kvar nu så är man tillbaka på heltid igen, måste ju erkänna att jag längtas upp litegrann.

Nu får jag nog ge mig med text för idag men ska bara berätta att jag sedan jag slutat idag har bakat rabarbermuffins och matbröd så här luktar gott nu! Sedan har Therese varit hit och fikat en sväng, väldigt trevligt då det känns som att jag inte träffat någon på flera veckor. Imorgon är jag dock ledig ifall någon skulle vilja ses lite. Sedan är jag ledig fre-mån så om någon har ett förslag på något hittpå så är det välkommet! Nu ska jag stänga av här och stoppa mina bullar i påsar. Hoppas att alla har det bra!

På de soliga dagarna blev det lite strand och ringåkande efter båten, här får kusinen åka med
Theodor med Luke Skyewalker på Starwars museet
En till lillebror i Övik
Jag med nya ursöta bebiskusinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar