måndag 22 februari 2010

Dag 2 - 12 februari





Klockan ställd på 6.30 och jag flög upp efter att inte ha sovit jättebra. Står bilen kvar??? Packar ihop oss och kramar Matilda hejdå. On the road igen kl 7. Följer gps:en som tar oss närmre och närmre The capitol och pentagon i solskenet, lite sightseeing sådär på morgonen är aldrig fel.











Rätt lessa på all radioreklam sedan dagen innan svängde vi in på första bästa Target och fick tag på en värdefull ipodsladd, tror den räddade vår resa! Fick frukost på donken i Virginia och fortsatte rulla på.






Vad sysselsätter man sig med under en 24 timmar lång bilresa? Tja vad sägs om vindruvsätningstävling? Frågespel? Översatta engelska texter till svenska samtidigt som den spelas? 60 vindruvor på Sandra, 57 på mig och 42 på Patrizia, jag håller dock fast vid att jag lätt kunnat få in tre till om jag inte börjat. Vad heter Argentinas huvudstad? Något kort med I i va? Rio.... de janeiro? Nej, varken kort eller rätt. Buenos Aires! Vet någon vad detta är för sång " kaallar du mig äälskling, dom kallar mig henne, dom kallar mig snygg, det är inte mitt namn, det är inte mitt namn." ?




Vi rullade igenom Virginia, North Carolina där vi faktiskt såg några cowboys, i South Carolina hittade vi en trailerpark (JA Emma och Malin, jag har sett en riktig trailerpark!!!) och där började det även snöa. Hallå, är det inte meningen att det ska bli varmare söderut? Samtidigt började det ju ploppa upp några palmer längs vägen. Georgia bjöd på riktigt ruskväder och det hade blivit mörkt. Gled in i Florida och vi var nog alla rätt lyckliga. Denna dag bjöd på 17 timmar on the road då vi startade från DC kl 7 och stannade för att sova vid Kennedy space center runt 12-1 på natten. Jag bara hoppades att få se en liten raket eller något när vi vaknade...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar