måndag 1 februari 2010

Min första snöhög

Efter att ha varit in i en snöhög o vänt hann jag och Emma fram till Arlanda i god tid. Det var kallt och halt när vi lämnade Bollnäs vid 7.30 på söndagmorgon, i rondellen vid Bollnäs södra stod en saab fint parkerad. Vi klarade oss hela vägen till avfarten från e4 då det var liite för halt och vi gled sakta och säkert in i snövallen på andra sidan vägen. Hoppsan. Kom två män som verkade aldrig ha gjort något annat och puttade loss oss så var vi påväg igen. Flyget gick fint, inte fullproppat och jag hade tre säten för mig själv på båda flygningarna. Oron om magsjukan fanns hela tiden men än så länge är jag frisk, peppar peppar (ja vitpepparkorn har jag käkat tusentals denna vecka!). Sov en del och läste Camilla Läckbergs senaste bok - I just love it! Patrizia och Sofia hämtade upp mig på Logan och körde mig hemåt, mycket tacksam för det. Hemma väntade en familj som var glad att se mig och jag var glad att se dem. Tror minsann alla barnen växt lite grann ;) Såg lite Grammygala och slocknade vid tio. Vaknade fem imorse och var pigg. Börjar jobba 7.30 och jobbar till 12.30, får nog lov att packa upp då och sen kanske är tupplur passar fint. Tjoho, jag är tillbaka och allt gick bra iaf. Sverige var toppen och jag saknar er alla! Men, jag trivs här med annars hade jag aldrig farit tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar