fredag 5 februari 2010

Please hjälp mig koppla datorn till tvn!

Snälla kan inte någon bara tala om för mig vad jag ska göra för att få ljud på tvn när jag kopplar datorn via HDMI? Bilden är finfin och funkade utan problem men nå ljud kommer inte. Först när jag kopplar ihop så hörs ljudet i början men inte via tvn utan via datorn, men när jag byter program eller vad som helst så blir det bara knäpptyst och ljuder kommer varken ur datorn eller ur tvn. Helst vill jag såklart ha ljudet från tvn men jag kan väl åtminstone få det fungerande på datorn? Jag har googlat och alla inställningar stämmer, what the?!?! HJÄLP! Jag är lite smått frustrerad just nu efter att ha försökt i en halvtimma utan framgång.

Nu ska jag se Yes man, vad jag minns ska den vara riktigt rolig. Ska försöka ändra min egen inställning lite med då, inspiration!

1 kommentar:

  1. Hej Malin
    Det går inte att få ljud från TV,n. Tror du måste ha högtalare med förstärkare (vanliga små datahögtalare) till datorn för att du ska få ljud.

    //Pappa

    SvaraRadera