torsdag 30 september 2010

Älskade

En glad au pair är en bra au pair, det är ju vad jag alltid sagt. Denna vecka har jag nog varit lite extra glad och lite extra bra helt enkelt :) I måndags kröp jag runt som hund i evigheter, i tisdags tog jag med en lycklig ettåring på sångstund som hon ääälskar! Samma sak onsdagmorgon och gladare bebis får man leta efter. När storbarnen kom hem från skolan igår var det närmre 30 grader varmt ute så varför inte dra igång vatttenslangen, vattna våra popcornkärnor som vi planerade tisdags och hoppas på ett popcornträd? Vattnar man på jord vet ni ju vad som händer... Ella började med att krypa genom leran och det inspiererade till lerfight! Hoppa i lera, kasta lera, rulla i lera! Vi var smutsiga men vad gör det när man kan tvätta kläder och duscha sig själva? Efter nap kom Lilas bästis över och de lekte fint ute, körde igång en match football-fight med Willie som flickorna joinade, vilket slutade i att jag låg på gräsmattan täckt i gräs och jord - tack för den. Men igen, man kan ju duscha... Idag har jag jobbat enbart två timmar och en av dom spenderades med att studera lilla Bellabella som lekte, finns det något mysigare än att smygtitta på henne när hon leker och pratar helt i sin egen värld? Så kommer det någon låt hon gillar, typ I like it med Enrique eller 2010 och tjejen kör igång med dans och klappande händer. Åh älskade lilla bebis! HUR ska jag nånsin kunna fara härifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar