måndag 27 september 2010

Niagara Falls, Canada 24-26/9

Så har man varit i Kanada ännu en gång då, andra gången i Niagara fallen med och ännu en helt toppad helg har lagts till!

Vi lämnade Riverside vid 2 på fredagen och efter aldeles för många timmar på buss som ändå spenderades på en del vettiga saker kom vi till gränsen, for över bron mellan USA-Canada och kom fram till hotellet runt 11. Snabbfix och vid 12 var vi hos mannen i lobbyn som ringde en taxi som tog oss till Dragonfly. Dragonfly visade sig vara the place to be! Så sjukt rolig kväll med härliga människor, några tequila för mycket och öl på 5.9 sekunder...
På lördag morgon blev vi väckta av ett kind of galet telefonsamtal kl 7.30 på morgonen, tog det positivt och hann iväg och få i oss en god frukost innan det var dags att se fallen. Åh så vackert och mäktigt det är, helt galet egentligen hur sånt där kan finnas. Inga klockrena bilder med min kamera men det går ändå inte att beskriva i bild, far dit själva vettja! ;)

Bron mellan länderna
Vi fick snygga regnponchos
Utsikten från vårt hotell - ser ni fallen där borta?
Efter att vi sett fallen tog vi en sväng på stan, besökte kanadensiska systembolaget som hade en partysektion och bjöd på provsmakning av vin och kollade på alla roliga byggnader. Sedan blev det en timma på hotellets "spa", pool, bastu, jacuzzi och bara vi. Såå mysigt skönt och roligt. Lite nap, hårklippning, countrymusic och hotellhäng senare tog vi oss till Hardrock café för att äta middag. Vi fick självaste superman som servitör och hade en väldigt trevlig middag.

Lekte såklart lekar och hade en allmänt trevlig liten fest på vårt luxriösa dubbelrum.
Var ju tvungna att prova den lokala delikatessen icewine vilket inte var någon hit. Sjukt sött vin helt enkelt. Det stod att man lät druvorna hänga kvar över vintern och frysa ordentligt innan man plockade och pressade dom. Spännande men äckligt.
Efter att 24-åriga superman berättat att nattklubben Rumors mest besöktes av 19-21 åriga amerikaner som kom över för att gå ut bestämde vi oss ändå för att prova stället, kom dit, såg kön och vilka som stod i kön, vinkade in en taxi och for till vårt säkra kort Dragonfly och hade ännu en sjukt rolig kväll! Hemresan dagen efter var även den påtok för många timmar på buss fyllda med snacks, film, allsång, spel, massage och sömn men vi kom hem i bra tid och jag tackar alla för denna helg som verkligen varit tokigt rolig. Nu laddar vi om och tar nya tag!