onsdag 8 september 2010

Say click, take a pic; Bay pond park

Här kommer mina underbara bilder från Bay Pond Park, NY. Underbara för att stället var fint och annorlunda, inte för att mina kamera suger och har en svart sotfläck på linsen (eller vad det nu är). Ny kamera bör inhandlas snarast, det är inte roligt med förstörda bilder.


I bakgrunden här ser ni planer vi flög med, lika stort som det till Bahamas fast lite nyare. Plats för piloten längst fram, passagerare brevid piloten, två säten bakom dem och två till bakom på varje sida, sedan två rader med "parsäten" and that's it. Packningen passas i nosen och i vingarna. Har man en stor barnvagn får man skruva loss de bakre sätena, lassa in vagnen och sedan försöka tvinga tillbaka sätena. Intressant hörni, nu vet ni det ifall ni någon gång ska ut o flyga pytteplan...
Här är sjön eller tjärn kanske man säger, precis intill huset där man tog en liten stig ner till från huset. Stilla, tyst och grönt.

...med varmt vatten och mycket fiskar?
Gående på stigen med alla kidsen påväg ner till vattnet, kylig morgon och vi är påklädda...
.. kläderna var på och barnen började kasta stenar. Slutade med att de badade helt, myspys.
Detta är en bobcat, lodjur skulle jag säga men det heter ju Lynx, så jag kollade upp det och en bobcat är en mindre lynx som finns i nordamerika. Nu vet ni också det och har lärt er något även idag.
Vi fiskade såklart endel och fångade en STOR bass. Vi började med en pytteliten, avancerade till en lite större och fick sedan en som enligt mig vad stor. När vi sedan kastade i igen fick vi denna stora bass! Och vet ni vad bass är? Det visste inte jag så nu ska jag lära er något igen. Bass är abborre. Jag tror detta är den största abborre jag någonsin fångat!
Flygplatsen i Saranac lake, NY.
Det regnade när vi startade och blev sedan sol, vilket innebar att vi flög genom regnbågen, rätt coolt.
Här har vi OS-staden Lake Placid, detta är då sjön och staden, bergen och ja..
I skuggan på den här bilden, precis där skuggan börjar efter solen kan man se de två skidhoppen uppifrån luften.
Innuti planet, jag sitter bakom hon som sitter bakom piloten...
Här flyger vi in mot Boston och det är Boston skyline ni kan se där borta genom framrutan.

1 kommentar:

  1. Ser ju ut som ni var vid Bollebergstjärn! Mammuth

    SvaraRadera