onsdag 1 september 2010

Guilty

Idag hände en liten olycka... Barnen tog sovmorgon och det innebar ju att E inte var sugen på nån nap på fm så istället packade jag in alla tre i bilen för att ta oss till TCC, jag menar, 37 grader och en luftfuktighet på nästan 50 % kändes rätt varmt. Så i denna värme kom vi iväg och med småbarn tar det ju oftast sin lilla tid. Svettig som ett odjur kör jag äntligen ner för kullen och ser en lite ekorre (trodde jag..) skutta över vägen men hallå de hinner ju alltid över.. Det är inte så att det är ont om såna här. Men så kom han som aldrig ut på andra sidan bilen så jag kikar i backspegeln och ser något halvplatt konstigt bakom.. efter ett tag flyger detta något upp i luften och ja nej jag ska helt enkelt inte berätta hela historien o med tre barn i bilen var det inte läge att kolla närmre på saken. Well... I'm so sorry! Det var ingen ekorre, det var en bunny. Ohps och huu näe jag tror tom jag berättat för mycket här och det är riktigt traumatiskt när jag tänker efter.





När jag och barnen vid 5.30 ikväll for hem från Target var det 98 F ute. Phu. Galet mycket trafik och detta berodde på att idag är oficiella flytta-in dagen här omkring. Jag bor ju granne med BC och efter vägen vi for bor alla studenter och där var lastbilar, bilar, kartonger och möbler överallt. Härligt, nu är allt igång igen. Igår fick jag sånna härliga minnen från ifjol då jag hörde hur orkestern på BC övade, jag tänker på min Tiltil då och när vi hamnade på stora arenan och hejade på den fruktansvärt dåliga orkestern och cheerleadersarna. Det måste ha varit första gången de tränade.

Ikväll har varit en trevlig kväll och imorgon var jag på "semester". Vi ska till the Adirondacks, NY och plocka bär, åka båt och åka på björnspaning, det låter som Sverige va? Har no idea om det finns internet eller ej så vi ses om vi hörs.

1 kommentar:

  1. ÅH! jag tänkte på det härom dagen! Så himla bra de va! Hihi!

    SvaraRadera